man‎Arnoldus "Arie" van 't Klooster‏‎, zoon van Petrus "Piet" van 't Klooster en Gerritje van de Hoef‏.
Ook bekend als: Arie kiep, geboren ‎12 mrt 1919 Hoogland, overleden ‎10 apr 1996 Amersfoort‎, leeftijd 77 jaar, begraven ‎15 apr 1996 Hoogland op het R.K. Kerkhof "De Langenoord". Beroep: pluimveehouder, later medewerker gemeente Amersfoort (Hoogland)
Bron: bidprentje

Hij kon de boerderij "Den Akker" aan de Nieuwlandseweg te Hoogland van zijn vader overnemen.
Zijn vader had net voor de oorlog deze boerderij aangekocht.
De boerderij was in de jaren 70 gesloopt voor vervangende nieuwbouw van een woonhuis.
Het erf "Den Akker" is rond 1996 geheel verdwenen (bron TH).

Gehuwd ‎1947, leeftijd 27 of 28 jaar (48 of 49 jaar gehuwd) met:

womanAnna Laurina "Annie" Rijs‏, leeftijd bij huwelijk 24 of 25 jaar
Geboren ‎24 apr 1922 Amersfoort, overleden ‎13 okt 2000 Achterveld (ut)‎, leeftijd 78 jaar
Geboorte: bidprentje
Overlijden: bidprentje

Rond het ouderlijk huis van Annie in het Soesterkwartier in Amersfoort werd het te gevaarlijk in 1944 om er te wonen.
Zo verhuisden zij naar de boerderij "Den Akker" te Hoogland met haar ouderlijk gezin.
Den Akker was eigendom van haar latere schoonvader.
Daar heeft zij dan ook haar man leren kennen.
Zij heeft haar herinneringen en van anderen over de Tweede Wereldoorlog opgetekend in een manuscript.
Daarover is er een artikel geschreven in de Kroniek van september 2021 door Francien Snieder.

Zij gingen op boerderij "Den Akker" boeren met kippen en eenden.

Naam gefilterd‏ PRIVACY FILTER

Naam gefilterd‏ PRIVACY FILTER