man‎Lammert Aartse "Lambertus" Tolboom‏‎, zoon van Aart Jansen Tolboom en Evertje Jacobse Sandbrink‏.
Ook bekend als: Lammert Tol, geboren ‎14 aug 1782 Hamersveld op Klijn Rossenberg, gedoopt ‎14 aug 1782 Hamersveld DTB pag. 43 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Henderikje Henderikse), overleden ‎9 jan 1859 Amersfoort in het huis staande buiten Bloemendaal wijk H; akte 10; bidprentje‎, leeftijd 76 jaar (overlijden aangifte: Willem Voskuilen, Hendrik van 't Riet, landbouwer oud 28 jaar wonende Amersfoort)

geboorteaangifte: Wijmpje Walet
Hij heeft de boerderij aan de huidige Peter van den Breemerweg 23 te Soest overgenomen van zijn vader.
Deze koop zou geschied zijn bij notaris H.A. Vlieckx te Amersfoort op 21 juni 1827.
Hij heeft op 4 oktober 1848 de boerderij en landerijen weer verkocht bij notaris Js de Louter.
Het betreft kadastraal Soest, sectie B 168 t/m 173.
Koper was Hendrik van de Vuurst, melkslijter, wonende te Amsterdam.
Bron: Archief Eemland, notariële akten recordnummer 8972

Gehuwd ‎8 okt 1837 Soest, leeftijd 55 jaar akte 9, bruidegom kan niet schrijven, bruid tekent duidelijk haar naam als Aaltje (huwelijksgetuige: Jan Veenendaal, oud 41 jaar, ontvanger, Daniël Haks, Martinus Verwoerd, Reijer Oosterbeek) (10 jaar gehuwd) met:

womanAlida Teunisse "Leijdje" Voskuilen‏, leeftijd bij huwelijk 49 jaar, dochter van Teunis Teunisz Voskuilen en Maria Jansen‏.
Geboren ‎9 okt 1787 Hamersveld bidprentje, overleden ‎5 feb 1848 Soest akte 25‎, leeftijd 60 jaar