woman‎Antje Dirkse Arends‏‎
Overleden ‎voor 1828

Gehuwd met:

manNicolaas Cornelisse "Klaas" Heerschop‏, zoon van Cornelis Heerschop en Marretje Pieters de Zaaijer‏.
Geboren ‎± 1777 Blaricum, overleden ‎1 dec 1849 Soest akte 61‎, leeftijd ongeveer 72 jaar. Beroep: rietdekker, ‎1e huwelijk met: Antje Dirkse Arends, 2e huwelijk met: Cornelia Toonen Kok

Gelijkheid Vrijheid Broederschap
De Municipaliteit Deezes Dorp Blaricum verklaard mits deezen, dat ingevalle Klaas Corn: Heerschop en Annetje Dirks Arends, egtelieden welke van hier met ter woon na Zoest zijn vertrokken voorn. of op eenige ander Plaats waar 't ook zijn mag, tot Armoede mogte koomen te geraaken ('t geen God genadelijk verhoed) denzelve Klaas C: Heerschop als ook zijne huisvrouw Annetje D:Arend altoos weder binnen ons Dorp met ten woon zullen admitteeren of Armbezorgers van Zoest of waar 't ook zijn mag ten hunnen aanzien zullen indemneeren.
In Kennisse den waarheid is deeze door den secrtaris onze Minicipaliteit in 't onze allen naam ondertekend en tot Meerdere zo kerk door ons Dorpszegel bekragtigd in Blaricum den 6 januarij 1800 het 6 jr den B:Vrijheid.
Jan van Dorts secret.
Kind:
woman‎Lijsje Heerschop‏‎
Gedoopt ‎17 jul 1800 Soest DTB pag. 111 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Marritje de Zaaijer), overleden ‎19 jan 1848 Blaricum akte 4‎, leeftijd ongeveer 47 jaar