woman‎Adriana Jansdr‏‎

Gehuwd met:

manRutger Hubertse Hilhorst de Beer‏, zoon van Huijbert Meijnsz Hilhorst en Barbara Hendriks de Beer‏.
Geboren ‎± 1520
Hij is overleden tussen 1581 en 1587.

Rutger die Beer Hubert Hilhorstsz ontvangt in leen, van Meijns Hubertsz Hilhorst, "zeven vierendeel dachmaet in Morsselenmaath". Meijns voorn., "zijn broeder", doet hulde; 14 juli 1538.
Rutger doet zelf hulde 28 mei 1550 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Archief Kleine Kapittels nr. 505 deel F fol. 40 vs).
De echtparen Aart Petersen - Atgen Korsdochter en Hubert Jacobs - Gijsbertgen Jansdochter verklaren aan Rutger de somma van 280 Karolusguldens schuldig te zijn; 20 november 1560.
Rutger Huberts, alyas de Beer, bezit een stuk maatland in Morssenmaat, waarvan hij de huur of "bruijk" ten behoeve van zijn broer Peter met zes jaren verlengd; 22 november 1560 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht RA nr. 1144 deel I).
Rutger en Adriana lijftochten over en weer. Als zijn familieleden worden genoemd: Peter, zijn broer, Barbara Jansdochter en Maria Arisdochter, zijn nichten, en Hubert Arisse, zijn neef. De laatste 3 zijn mogelijk kinderen van zijn zuster; 30 oktober 1581.
Adriana heeft lijftocht van het land dat haar zwager Peter ontvangt; 13 januari 1587. (bron: Werkgroep Eemland)