man‎Rutger Hubertse Hilhorst de Beer‏‎, zoon van Huijbert Meijnsz Hilhorst en Barbara Hendriks de Beer‏.
Geboren ‎± 1520
Hij is overleden tussen 1581 en 1587.

Gehuwd met:

Rutger die Beer Hubert Hilhorstsz ontvangt in leen, van Meijns Hubertsz Hilhorst, "zeven vierendeel dachmaet in Morsselenmaath". Meijns voorn., "zijn broeder", doet hulde; 14 juli 1538.
Rutger doet zelf hulde 28 mei 1550 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Archief Kleine Kapittels nr. 505 deel F fol. 40 vs).
De echtparen Aart Petersen - Atgen Korsdochter en Hubert Jacobs - Gijsbertgen Jansdochter verklaren aan Rutger de somma van 280 Karolusguldens schuldig te zijn; 20 november 1560.
Rutger Huberts, alyas de Beer, bezit een stuk maatland in Morssenmaat, waarvan hij de huur of "bruijk" ten behoeve van zijn broer Peter met zes jaren verlengd; 22 november 1560 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht RA nr. 1144 deel I).
Rutger en Adriana lijftochten over en weer. Als zijn familieleden worden genoemd: Peter, zijn broer, Barbara Jansdochter en Maria Arisdochter, zijn nichten, en Hubert Arisse, zijn neef. De laatste 3 zijn mogelijk kinderen van zijn zuster; 30 oktober 1581.
Adriana heeft lijftocht van het land dat haar zwager Peter ontvangt; 13 januari 1587. (bron: Werkgroep Eemland)