woman‎Hilletje Gijsbertse de Beer‏‎, dochter van Gijsbert Rutgersz de Beer en Deliana Claasse Jacobse‏.
Overleden ‎± 1595

Gehuwd met:

manPeter Huijbertsz Hilhorst‏, zoon van Huijbert Meijnsz Hilhorst en Barbara Hendriks de Beer‏.
Geboren Soest
Schepen, schout van Soest
Hij is overleden tussen 1586 en 1595.

Peter Huberts en Hilligen Ghijsberts, zijn echte huijsfrouw, waar hij wettige geboorte bij heeft, transporteren land aan Hubert Meijns; 13 november 1578.
Bron: RAU RA nr. 1144 deel II

Peter Huijberts wordt beleend met een stuk veen en velds, zoals Hendrik Rutgers de Beer het te leen had, op voorwaarde dat Oetje Meijns Huberts weduwe met haarkinderen dit veen en veld half mogen gebruiken en afgraven hun leven lang. Daarna komt het terug aan Peter Hubertsz; 1 juli 1553.
Bron: RAU - Archief Kleine Kapittels deel F fol. 282 vs

Peter ontvangt land in huur van zijn broer Rutger; 22 november 1560.
Peter Huijberts erft het octroye verleend bij de administratie van de St. Paulusabdij, door de dood van Rutger Huberts de Beer, zijn broeder en bij de weduwe van desselve (Adriana Jansdr ?) in lijftocht gebruikt; 13 januari 1587.
Bron: RAU RA nr. 1144 deel III en V

man‎Huijbert Peterse Hilhorst‏‎

Huijbert Peter Huijbertsen maakt zijn testament en noemt o.a. zijn zuster Martina, gehuwd met Aart Isaaks en hun kinderen Isaak en Hilletje; 9 juli 1629, stilo antiqua.
Bron: Rijksarchief Utrecht RA nr. 1144 deel VIII

man‎Hendrik Peterse Hilhorst‏‎

Hendrik transporteert als "oudste soon" van zal. Peter Huijberts land en huijsinge, zoals bij Adriana Rutgers weduwe (Adriana Jansdr.?) in lijftocht gebruikt, aan Johan Schoudten, secretaris van Soest; 3 oktober 1604.
Bron: Rijksarchief Utrecht RA nr. 1144 deel VII

Hendrik wordt na de dood van zijn vader beleend met 3 vierdel slag veenlands, gelegen tot Zoest, strekkende van Zoesterhard tot aan de Hezerdwarsvenen; 3 februari 1596. Dit veen wordt verkocht aan Aart Woutersen; 16 juli 1597.
Bron: Rijksarchief Utrecht - Archief Kleine Kapittels nr. 505 deel C fol. 315

Hij is overleden tussen 1604 en 1629.

woman‎Jutgen Petersdr Huijbertsz‏‎
Overleden ‎voor 1629
Zij heeft een dochter Gijsbertgen.

woman‎Barbara Petersdr Huibertsz‏‎

woman‎Gerretgen Petersdr Huijbertsz‏‎