man‎Gerrit Joppensz‏‎
Geboren ‎± 1590 Zeist
Mogelijk ook genaamd Gerrit Jacobs of Reijers
Hij wordt genoemd in 1620 in verband met 'schapendriften'.De boerenhofstee "Blauweschorteldoeck" was op 25 november 1648 in handen gekomen van Gerrit Reijers. (van der Poll Stichting)

Relatie met:

N.N.‎
manJob Gerritse van den Dijstel‏
Geboren ‎± 1620 Zeist, overleden ‎± 1675‎, leeftijd ongeveer 55 jaar. Beroep: wagenmaker, radenmaker
Mogelijk moeten we de naamgeving als volgt interpreteren. Job Gerritsz kwam van Zeist. Zijn vader Gerrit Joppensz was daar geboren. In 1656 kocht Job een stuk grond tussen Zeist en De Bilt om zijn bedrijf uit te kunnen oefenen. Dat stuk grond had de naam ‘de Kleine Dijstel’. Daarop werd hij bekend als Jop (ook Job) van de(n) Dijstel, dat later verbasterd werd tot Van den Deijssel en Van den Dijssel.
Bron: J. van Kleinwee-van den Dijssel

In 1650 zou Jop Gerritsz onroerend goed gekocht hebben van de weduwe Jannigen van Steven van Oostveen, alsmede op 3 december 1656 ‘erf, grond en boomgaard aan de zuidzijde van de Steenstraat’. (RAU/RA 1351/fol. 1770 – 178 – 1780)

manJan Gerritsz van den Dijstel‏
Geboren ‎± 1630 Zeist

womanJannigje Gerritse van den Dijssel‏
Geboren ‎± 1630 Zeist, overleden ‎na 1692 De Bilt‎
Zij is in 1692 weduwe van Willem Willemse de Goyer en verkoopt dan haar schapen aan Jan Gerritse van den Blauwenschorteldoek (mogelijk haar broer).
Overlijden: vermoedelijk