woman‎Theodora Egbertse "Dirkje"‏‎
Geboren ‎± 1650, overleden ‎voor 1712 De Bilt‎

Gehuwd met:

manJan Joppens van den Dijstel‏, zoon van Job Gerritse van den Dijstel en Cornelia Jansse‏.
Geboren ‎± 1645 Zeist, overleden ‎± dec 1717 De Bilt‎, leeftijd ongeveer 72 jaar. Beroep: wagenmaker
Geboorte: vermoedelijk.
De eerste gegevens van de familie zijn gevonden onder het gerecht Oostbroek en De Bilt, alsmede bij notaris D. Houtman te Utrecht. Zij woonden in De Bilt en gingen ter kerke te Utrecht in de R.K. Statie buiten de Wittevrouwenpoort. Jan Joppen was ondermeer in 1699 schepen van Oostbroek en De Bilt.
Op 1 juli 1704 procedeert hij als voogd voor de onmondige kinderen van Hendrik van Woerden en Ariaantje Joppen van den Dijssel.
Bron: notaris D. Houtman, Utrecht
In het Gerecht van Oostbroek en De Bilt bevindt zich een origineel testament van 27 september 1712, waarin een zieke Jan Joppen van den Dijstel, rademaker op de Bilt, laat opmaken, dat zijn zoon Jacobus van den Dijstel het huis, werkplaats, gereedschap en zelfs het hout voor het rademaken zal overnemen. Maar op 16 december 1716 (bij testament uit het Gereghtsboek van Oostbroek en De Bildt. (nr 1351)) laat de zieke, maar goed bij geest zijnde Jan Jobsen weten, dat aangezien Jacobus inmiddels zelf al een ‘gelegentheijt en winkel heeft buiten de Tollensteeghpoort t’Utrecht’, ipv van Jacobus nu zijn zoon Jan van den Dijstel de ‘woonhuijse en winkel’ en het ‘hele gereetschap’ zal mogen overnemen voor de som van 1300 gulden.
Bron: Jan Willem van den Dijssel, New Jersey

Hij verklaarde bovendien, dat hij zijn dochter Jacomina bij haar huwelijk voor hetzelfde geld een ‘houwelijcx goet en de uijtsettinge’ heeft gegeven. Zoon Jan kreeg bovendien ‘den silveren bierbeeker’ van zijn vader.
NB: Dit betekent dat Jan Joppensz dus nog een tweede zoon had met de naam Jacobus, waarvan tot nu toe geen spoor kon worden gevonden.
Jan Joppensz was, behalve van de reeds genoemde ‘onmondige kinderen’, van meer ‘onmondige kinderen’ voogd.

De eerste gegevens van de familie zijn gevonden onder het gerecht Oostbroek en De Bilt, alsmede bij notaris D. Houtan te Utrecht. Zij woonden in De Bilt en gingen ter kerke te Utrecht in de R.K. Statie buiten de Wittevrouwenpoort. Jan Joppen was ondermeer in 1699 schepen van Oostbroek en De Bilt. Boedelscheiding na het overlijden van Jan op 22 januari 1717 (notaris D. Houtman te Utrecht), zijn testament werd opgemaakt 16 december 1716 (gerecht De Bilt).
Op 1 juli 1704 procedeert hij als voogd voor de onmondige kinderen van Hendrik van Woerden en Ariaantje Joppen van den Dijssel (notaris D. Houtman te Utrecht)
Bron: J van Kleinwee-van den Dijssel
man‎Job van den Dijssel‏‎
Geboren ‎± 1678 De Bilt, overleden ‎na jan 1717‎
Hij was innocent. Na het overlijden van zijn ouders treden als zijn voogden op zijn neef Willem Petersz van Oostveen en zwager Hendrik van Ede.

manEgbert Jansz van den Dijssel‏
Geboren ‎± 1679 De Bilt, overleden ‎na okt 1723 Doorn‎. Beroep: wagenmaker
Hij is in oktober 1723 getuige bij het huwelijk van Everardus Severens en Catharina van Schaijck te Werkhoven.

woman‎Cornelia van den Dijssel‏‎
Geboren De Bilt, gedoopt ‎18 dec 1680 Utrecht (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Adriana Joppen)

man‎Gerardus van den Dijssel‏‎
Geboren De Bilt, gedoopt ‎16 feb 1682 Utrecht (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Adriana Joppen)
Hij woont in januari 1717 in Hilversum.

man‎Cornelis van den Dijssel‏‎
Geboren De Bilt, gedoopt ‎19 feb 1683 Utrecht (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Adriana Joppen), overleden ‎voor 1717 De Bilt‎, leeftijd ongeveer 34 jaar

womanJacomina Janse van den Dijssel‏
Geboren De Bilt, gedoopt ‎24 jan 1684 Utrecht (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Aertje Joppen), overleden ‎± 1770 De Bilt‎, leeftijd ongeveer 86 jaar

womanCornelia Janse van den Dijssel‏
Geboren De Bilt, gedoopt ‎10 jan 1686 Utrecht (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎na dec 1720 Amersfoort‎, leeftijd ongeveer 34 jaar

man‎Johannes van den Dijssel‏‎
Geboren De Bilt, gedoopt ‎4 sep 1687 Utrecht (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Eghbert Jansz)

manJacobus Jansz van den Dijssel‏
Geboren De Bilt, gedoopt ‎5 jan 1689 Utrecht (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Adriana Joppen). Beroep: radenmaker

manJan Jansen van den Dijssel‏
Geboren De Bilt, gedoopt ‎19 jan 1691 Utrecht buiten de Wittevrouwenpoort (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Artjen Joppen), overleden ‎± 1760 De Bilt‎, leeftijd ongeveer 69 jaar. Beroep: wagenmaker, radenmaker. Woonplaats: De Bilt
Hij erft in 1717 de winkel, het winkelgoet en gereedschap behorende tot het rademakersambacht en moet daarvoor zijn broers en zussen f 1300,- betalen; de winkel staat in De Bilt.

man‎Antonius van den Dijssel‏‎
Geboren De Bilt, gedoopt ‎24 nov 1692 Utrecht (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎voor 1717 De Bilt‎, leeftijd ongeveer 25 jaar