woman‎Gertrudis Gerritse "Geertje" Kaas‏‎, dochter van Gerrit Willemse Kaats en Joanna Janse‏.
Gedoopt ‎5 aug 1772 Hoogland DTB pag. 31 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Joanna Teunis), overleden ‎17 jun 1830 Hoogland akte 12‎, leeftijd ongeveer 57 jaar
Zij laat op 26 oktober 1805 de hofstede "Klijn Rosendal" verkopen aan Jan van den Hengel en Maria (Metje) Teunisse voor 2000 gulden.
Bron: Dorpsgerechten, getranscribeerd door C.G. van den Hengel.

Zij verkoopt in 1823 de hofstede "Roozendaal" in Hamersveld aan Anthonie van den Hengel (1791-1855).

Gehuwd ‎8 mei 1803 Hamersveld, leeftijd ongeveer 30 jaar DTB pag. 125 (maximaal 2 jaar gehuwd) met:

manWouter Dirkse van den Heuvel‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 45 jaar, zoon van Dirk Wouterse van den Heuvel en Niesje Gerritse van Ruijtenbeek‏.
Geboren Leusbroek, gedoopt ‎4 dec 1757 Hamersveld DTB pag. 30 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Hendrikje Wouterse), overleden ‎voor okt 1805‎, leeftijd ongeveer 47 jaar, 1e huwelijk met: Feijtie Abrahamse van Asch, ‎2e huwelijk met: Gertrudis Gerritse "Geertje" Kaas

Wouter Dirkse, meerderjarige jongeman, geboren te Leusden, met zijn broer Gerrit Dirkse, en Geertje Gerritsen, jongedochter, wonende te Amersfoort
Bron: Eemlandse Klappers deel 4 pagina 20

2e huwelijk

Gehuwd ‎15 okt 1805 Hamersveld, leeftijd ongeveer 33 jaar DTB pag. 125 (17 jaar gehuwd) met:

manWillem Jansen Tolboom‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 55 jaar, zoon van Jan Jansen Tolboom en Feijtje Wulfersdr‏.
Gedoopt ‎29 jul 1750 Hoogland DTB pag. 68 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Marie Wulphers), overleden ‎29 apr 1823 Amersfoort akte 132‎, leeftijd ongeveer 72 jaar. Beroep: landbouwer, 1e huwelijk met: Hendrikje Wouterse, 2e huwelijk met: Wijmpje Jacobse Schoonderbeek, ‎3e huwelijk met: Gertrudis Gerritse "Geertje" Kaas
Hij verkoopt namens zijn echtgenote de boerderij "Klijn Rosendal".
Bij de verkoop woont hij in Hoogland, 26 oktober 1805.
Bron: Dorpsgerechten, getranscribeerd door C.G. van den Hengel.

3e huwelijk

Gehuwd ‎2 nov 1826 Hoogland, leeftijd ongeveer 54 jaar akte 10 (1 jaar gehuwd) met:

manJohannes Uppelschoten‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 61 jaar, zoon van Willem Bessele van Huppelschooten en Jannetje Teunis van Voorst‏.
Gedoopt ‎18 mrt 1765 Hoogland DTB pag. 10 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Beatrix Wesselse Post), overleden ‎1 okt 1828 Hoogland akte 29‎, leeftijd ongeveer 63 jaar
Bij zijn geboorte zoon van Wilhelmus Wesselse Post en Joanna Teunisse van de Voorst.
Bij zijn huwelijk zoon van Willem Wesse Post en Joanna Teunisse van de Voorth.
Bij zijn overlijden zoon van Willem van Uppelschoten en Jannetje van de Voorst.