man‎Rutgerus van Valkenhoef‏‎, zoon van Cornelis Hessels van Valkenhoef en Ariaantje Rutgers Ruijter‏.
Ook bekend als: Rutgerus Hessels, gedoopt ‎27 feb 1785 Baarn DTB pag. 155 (religie: RK) (doopgetuige: Grietje Rutgers)

Gehuwd ‎26 mrt 1818 Stoutenburg, leeftijd ongeveer 33 jaar akte 1 met:

womanAnnetje Evertse van Malestijn‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 24 jaar
Geboren ‎± 1794, gedoopt Stoutenburg

Kind:

womanMaria Valkenhoef‏
Geboren ‎11 sep 1823 Stoutenburg akte 14, overleden ‎20 dec 1871 Amersfoort akte 552‎, leeftijd 48 jaar
In de akte van overlijden wordt zij Van Valkenhoef genoemd en haar partner Mees, maar bij vonnis van de Arr. Rechtbank Utrecht d.d. 24 augustus 1887 is gelast de verbetering van nevenstaande akte in dier voege dat den geslachtsnaam van de overledene "van Valkenhoef" worde veranderd in "Valkenhoef" en voor den voornaam van haren overledenen echtgenoot "Mees" worde gesteld "Matthijs".