woman‎Elisabeth Dirks‏‎
Overleden ‎na 1725

Gehuwd met:

manBreunis Gijsbertsz‏
Overleden ‎1725, 1e huwelijk met: Adriaentje Willems, 2e huwelijk met: Grietje Thonis, 3e huwelijk met: Ebeltje Claas Zandhaar, ‎4e huwelijk met: Elisabeth Dirks
Notaris Godert van Brinkensteijn:
Hij ging na zijn huwelijk met Ebeltje wonen op "De Nieuwe Hooft", een boerderij in Hoogland.
Daarvoor woonde hij in Eemnes Buitendijk.
1) 2)

Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 16 november 1725:
Overleden Breunis Gijsbertsen nalatende zijne weduwe Elisabeth Dirks en een soontje genaamt Gijsbert Breunissen nog onmundig woonende op de Nieuwen Hooft onder Emiclaar.
Schijding tussen moeder en kind. In den boedel bevond zich ook een Erf gelegen in de Agterhoek ampte Nijkerk groot 11½ mergen. Toegescheiden aan de weduwe inboedel, have en vee.
Aan het soontje ook eenige inboedel en kleeding.
Kind:
man‎Gijsbert Breunis‏‎
Geboren ‎tussen 1715 en 1725 Hoogland
Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 16 november 1725:
Aan het soontje ook eenige inboedel en kleeding.

2e huwelijk
woman‎Elisabeth Dirks‏‎

Ondertrouwd ‎17 nov 1725. Gehuwd met:

Huwelijk van genoemde Elisabeth Dirks wonende op de Nieuwenhooft en Jan Thijssen meerderj. jongeman wonende op Cragtwijk alle onder Hoogland. 3)

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman ‎jan 1996, extra tekst: 2e jaargang
2) bron: Historie Leusden - Notariëel archief
3) bron: Historie Leusden - Notariëel archief, extra tekst: notaris Steven van Brinkensteijn - 17 november 1725