woman‎Jacobje Gijsbertse Boor‏‎
Overleden ‎voor 1701

Gehuwd met:

manJan Jansz Mets‏
Ook bekend als: Metz 1), overleden ‎voor okt 1734 2), ‎1e huwelijk met: Jacobje Gijsbertse Boor, 2e huwelijk met: Marietie Dirkse van de Sietwind
De eerste gevonden melding was dat hij woonachtig was te Hees.

Notaris Antony Bloeijlant akte 9 juni 1700;
Annetje Peters van Wassenbergh weduwe van Nicasuis Leendertsen stadstimmerman en verdere kinderen, familie transporteren ten voorstaan van den Heeren en Schout van de gerechte van Soest aan Jan Janz Mets wonende onder Soest omtrent 13 mergen land gelegen in de Boven Birkt.

Hij kocht in 1700 de landerijen waarop hij begon met de bouw van een boerderij die later de naam "Gagelgat" zou krijgen.

Op 15 okt 1734 is er boedelscheiding bij notaris A van Veersen AT033a004 rep 32.
Er word geschreven over een afgebrande boedel, dit zou boerderij "Het Gagelgat" moeten zijn.
Kind:
man‎Jan Jansen Metz‏‎
Ook bekend als: Jan Jansen Metz de jonge, ook bekend als: Jan Jansen Metz de jonge, geboren ‎voor 1701 Soest, overleden ‎na 1701‎

1) bron: Historie Leusden - Notariƫel archief, extra tekst: notaris Antony Bloeijlant 5 juni 1701
2) bron: Archief Eemland
3) bron: Historie Leusden - Notariƫel archief