Overleden ‎1725
Notaris Godert van Brinkensteijn:
Hij ging na zijn huwelijk met Ebeltje wonen op "De Nieuwe Hooft", een boerderij in Hoogland.
Daarvoor woonde hij in Eemnes Buitendijk.
1) 2)

Gehuwd ‎19 feb 1686 Hoogland [gerecht] (38 of 39 jaar gehuwd) met:

2e huwelijk

Gehuwd met:

Kind:

manGijsbert Breunisse van den Hove‏
Ook bekend als: Gijsbert Breuniszen, geboren ‎± 1720, overleden ‎29 jan 1803 Hoogland‎, leeftijd ongeveer 83 jaar

3e huwelijk
man‎Breunis Gijsbertsz‏‎

Gehuwd ‎21 okt 1696 Hoogland [gerecht] (maximaal 19 jaar gehuwd) met:

womanEbeltje Claas Zandhaar‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 56 jaar, dochter van Klaas Gerritsz Zandhaar en Truitje Jacobs‏.
Ook bekend als: Hebeltgen, Hebbeltgen, Hebbeltje, geboren ‎geschat 1640, overleden ‎voor 1715 Hoogland‎, 1e huwelijk met: Jan Jansz Ketel, 2e huwelijk met: Thomas Klaasz van Calveen, 3e huwelijk met: Harmen Melisz van Liender, 4e huwelijk met: Jacob Gerritsz, ‎5e huwelijk met: Breunis Gijsbertsz

Huwelijk Breunis Gijsbertzn wedunaar van Grietje Thonis laest gewoont in Emenes Buijtendijck bruidegom en Helbertgen Claes weduwe van Jacob Gerritszn wonende op de Nieuwenhoof geregte Hoogland bruid geass. met Elbert Willemszn haer schoonsoon en Henricks Janzn Cock neef.
Inbreng bruidegom 1100 car. gld.
Inbreng bruid haren inboedel, have en vee.

4e huwelijk

Gehuwd met:

womanElisabeth Dirks‏
Overleden ‎na 1725, ‎1e huwelijk met: Breunis Gijsbertsz, 2e huwelijk met: Jan Thijssen

Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 16 november 1725:
Overleden Breunis Gijsbertsen nalatende zijne weduwe Elisabeth Dirks en een soontje genaamt Gijsbert Breunissen nog onmundig woonende op de Nieuwen Hooft onder Emiclaar.
Schijding tussen moeder en kind. In den boedel bevond zich ook een Erf gelegen in de Agterhoek ampte Nijkerk groot 11½ mergen. Toegescheiden aan de weduwe inboedel, have en vee.
Aan het soontje ook eenige inboedel en kleeding.

Kind:

man‎Gijsbert Breunis‏‎
Geboren ‎tussen 1715 en 1725 Hoogland
Notaris Steven van Brinkensteijn akte datum 16 november 1725:
Aan het soontje ook eenige inboedel en kleeding.

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman ‎jan 1996, extra tekst: 2e jaargang
2) bron: Historie Leusden - Notariëel archief