Ook bekend als: Albertus, begraven ‎9 feb 1799 Amersfoort DTB pag. 18
In 1782 was hij een belendende eigenaar van weiland in de "Bekaaide Maatpolder" in Bunschoten. 1)

Gehuwd ‎12 mei 1755 Amersfoort DTB pag. 439-440
Gehuwd (religieus) ‎16 mei 1755 Amersfoort DTB pag. 105 (religie: RK) (maximaal 35 jaar gehuwd) met:

womanBarbara "Bartje" Thijssens‏
Ook bekend als: Tijssen, Van Voorst, overleden ‎voor feb 1791
man‎Joannes Moesman‏‎
Gedoopt ‎3 jan 1760 Amersfoort DTB pag. 9; parochie 't Zand (religie: RK)

man‎Bartholomeus Moesman‏‎
Gedoopt ‎28 feb 1763 Amersfoort DTB pag. 19; parochie 't Zand (religie: RK) (doopgetuige: Ida Barte)

2e huwelijk (gescheiden)

Gehuwd ‎23 feb 1791 Soest [gerecht] DTB pag. 38
Gescheiden van:

womanGeertruij Elbertse‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 36 jaar, dochter van Elbert Jordense en Henderijn Teunisse Kuijer‏.
Ook bekend als: Geertruij Elbertsze, Gertrudis Jordise, geboren Isselt, gedoopt ‎28 mei 1754 Amersfoort DTB pag. 69, parochie Kromme Elleboog, overleden ‎27 jul 1812 Soest akte 24‎, leeftijd ongeveer 58 jaar. Beroep: boerin, ‎1e huwelijk (gescheiden) met: Bartholomeus "Bart" Moesman, 2e huwelijk met: Willem Floris Hartman
Zij is in 1809 bij de staat van opneming eigenaresse van zes percelen in de Birkt. 2)

De trouwakte van 25 februari 1791 voor het gerecht in Amersfoort is doorgehaald.

Bij notaris Voskuijl zijn partijen op 24 juli 1792 overeengekomen dat het huwelijk geen doorgang heeft.
Samenvatting van de inhoud van deze akte;
Albertus Moesman, weduwnaar van Alberta Thijssen, borger en inwoner deser stad (Amersfoort), ten dezer schoon ex super adentante, geassisteerd met zijn zoon Jan Moesman en zijn swager en suster Fransicus van de Bagijnecamp en Johanna Moesman, egtelieden, beiden wonende binnen deze stad ter eene, en Geertruij Elbers, meerderjarige doghter, woonende te Soest, dogthans alhier zijnde, ter andere zijde, alle mij notaris bekend, te kenne gevende, zo als mij notaris ook was bevindt, dat tusschen de comparanten ter ene en andere zijde producereel een eed van trouw, doorgehaald regel, voor den

Bij het gerecht van Amersfoort wordt op 15 augustus 1792 door Mr. Van Goudoever de huwelijkse inschrijvingen en gedane proclamaties geroyeerd en geannuleerd.

3e huwelijk

Gehuwd ‎28 nov 1792 Nijkerk DTB pag. 116
Gehuwd (religieus) ‎16 dec 1792 Amersfoort DTB pag. 14; parochie 't Zand
DTB akte 28 Hoevelaken d.d. 16 december 1792
(huwelijksgetuige (religieus): Aalberta Thijssen) (religie: RK) (6 jaar gehuwd) met:

womanMaria Sloot‏

Jonge dochter van Nijkerk, bij haar huwelijk wonende te Nijkerk.

1) bron: Wiewaswie, extra tekst: notariƫle archief
2) bron: Werkgroep Eemland