man‎Reijer Barten‏‎ van de Hoef, zoon van Bart Jansz en Petronel Reijerse "Petertje"‏.

Hij pachtte de boerderij "Kattenbroek" in Hoogland van de erfgenamen van zijn grootvader. 1)

Gehuwd ‎24 okt 1737 Emmeklaar [gerecht] DTB pag. 26 met:

womanMarie Dircx‏, dochter van Dirk Jansen en ‏.

Voor hun huwelijk woonden ze beiden in Emiclaer.

Notaris Anthonij van Veersen akte datum 24 oktober 1737:
Huwelijk tussen Reijer Barten meerderjarige jongeman geassisteerd met zijn behoud vader Hendrik Teunissen en zijn moeder Petertje Reijers en Gijsbert Hendriks zijn voogd en Maria Dirks geassisteerd met haar vader Dirk Jansen allen wonende onder gerecht Hoogland Emmiclaar.
Inbreng bruidegom 1/32 deel in de Erven Cattenbroek en Heidendaal gelegen op Hoogland, gebruikt bij voornoemde Hendrik Teunissen en Jacob Hendriksen en ƒ 61 – 6 st. Inbreng bruid ƒ 465.

Na hun huwelijk worden zij de nieuwe boeren op "Kattenbroek" in Hoogland.
2) 1)

woman‎Peternel Reijerse‏‎
Gedoopt ‎1 nov 1738 Hoogland DTB pag. 36 (religie: RK)

man‎Bert Reierse‏‎
Gedoopt ‎11 mrt 1741 Hoogland DTB pag. 43 (religie: RK)

man‎Jan Reijerse‏‎
Gedoopt ‎23 jan 1743 Hoogland DTB pag. 49 (religie: RK)

2e huwelijk

Gehuwd
Gehuwd (religieus) ‎19 jul 1743 Hoogland DTB pag. 88 met:

3e huwelijk

Ondertrouwd ‎14 feb 1756 Emmeklaar.
Gehuwd ‎1 mrt 1756 Emmeklaar
Gehuwd (religieus) ‎2 mrt 1756 Hoogland met:

womanMaria Jans Schimmel‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 26 jaar
Geboren ‎± 1730
Zij woonde voor haar huwelijk in Hoogland en bij het huwelijk in Emmeklaar.

Reijer Barten, laatst weduwnaar van Cornelia Jans, wonende Cattenbroek onder Emiclaar, en Maria Jans Schimmel, jongedochter, wonende Cattenbroek onder Emiclaar, met haar vader Geurt Schimmel, wonende Overzeldert onder Hoogland
Bron: Eemlandse Klappers deel 6 pagina 6

Rond 1760 verlieten zij de pachtboerderij "Kattenbroek" en gingen verder op "De Hoef" in Hoogland.
Bron: Bewaarsman 2jrg. 1996 januari

manGeurt Reijerse van den Hoef‏
Geboren ‎± 1758 Hoogland, overleden ‎16 mrt 1845 Hoogland‎, leeftijd ongeveer 87 jaar
Bij zijn overlijden weduwnaar van Gerritje Cornelisse van Dashorst (moet waarschijnlijk Voskuilen zijn).
Overlijden: akte 12

manHenricus Reijers "Hendrik" van de Hoef‏
Gedoopt ‎14 dec 1763 Hoogland DTB pag. 6 (religie: RK)
Bij het huwelijk van zijn zoon Henricus wordt vermeld dat hij de geslachtsnaam "van de Hoef" heeft aangenomen.

manAntonius Reijerse "Teunis" van de Hoef‏
Gedoopt ‎25 sep 1767 Hoogland DTB pag. 18 (religie: RK), overleden ‎14 jan 1855 Leusden akte 2‎, leeftijd ongeveer 87 jaar

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman, extra tekst: 2e jaargang, januari 1996
2) bron: Historie Leusden - Notariëel archief