man‎Frederik Lodewijk Krebs‏‎
Ook bekend als: Johan Frederik Lodewijk Kreps, gedoopt (religie: Evangelisch Luthers), overleden ‎2 mrt 1837 Vreeland akte 2

Deze persoon was getuige bij:
doopgetuige: Fredrika Elisabeth van Eeden
Hij is een zoon van August Krebs, de naam van de moeder is niet bekend.

Hij woonde op de buitenplaats Hofslot bij Soest en was afkomstig van Hornburg in het Halberstadsche, waar zijn broer Gothettus Adolphus Krebs predikant was (volgens attestatie).
Rond 1810 verkoopt hij zijn Soester bezittingen.

Notaris Cornelis Suijck akte datum 25 oktober 1802:
De Heer Jacobus van Pembroek koopman te Amsterdam en Vrouwe Johanna Maria Middelmans echtlieden verkopen aan den Heer Frederik Lodewijk Krebs wonende (op Hofstede onder Soest) het Heeren goed genaamd Hofslot met de Heere en boere huizen stallen en verdere opstal benevens nog een boerderij daar bij of naast gelegen, landerijen enz. Koopsom Fl. 35000.

Gehuwd met:

womanCatharina Elisabeth Thierens‏
Geboren ‎± 1760 Berbice, overleden ‎13 aug 1850 Kampen akte 249‎, leeftijd ongeveer 90 jaar

Deze persoon was getuige bij:
doopgetuige: Fredrika Elisabeth van Eeden

1) bron: Historie Leusden - Notariƫel archief