woman‎Gijsbertje Geurtse van Hogewel‏‎, dochter van Geurt van Hoogewel en N.N.‏.
Ook bekend als: van Maaren, geboren ‎± 1743, overleden ‎14 feb 1798 Soest DTB pag. 155; genaamd Gijsbertje Jacobs van Maaren‎, leeftijd ongeveer 55 jaar
nr 29
Wij Schout en Geregten van 't Hooghland en Emiclaar, declareren bij dezen, dat, ingevalle de persoon van Gijsbertje Gerrits, dogter van Gerrit Willemsen van Hogewel, geboren in dezen geregte en zijnde van de Roomse Godsdienst, de welke voornemens is, zich metter woon van hier naar elders binnen deze Provincie te begeven, t'eeniger tijd tot armoede kwam te vervallen, dezelve door de Roomse Armmeesters der Kerke van 't Hooghland, waaronder de opgezetenen deses Geregts respective parochieren of behoren, zal moeten worden onderhouden, en gealimenteert, in conformité van de ord.tie. der Ed.de Mog: Heeren Staaten dezer Provincie op den 5e Augusti 1777 gearresteerd:
Actum den 13e Novembeer 1777
In kennisse van mij secrets. G v. Bemmel.

Ondertrouwd ‎24 okt 1777 Soest.
Gehuwd ‎11 nov 1777 Soest, leeftijd ongeveer 34 jaar DTB pag. 142 (20 jaar gehuwd) met:

manJacob Evertsz van Maaren‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 23 jaar, zoon van Evert Aartse van Maaren en Aaltje Barendse Westerveld‏.
Ook bekend als: Jacob van Maaren Westervelt, gedoopt ‎7 mrt 1754 Soest DTB pag. 24 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Henrica Arse), overleden ‎8 feb 1817 Soest akte 5‎, leeftijd ongeveer 62 jaar. Beroep: daghuurder, ‎1e huwelijk met: Gijsbertje Geurtse van Hogewel, 2e huwelijk met: Anna Teunisse "Antje" Roeten

Jacob Evertsen van Maaren, minderjarige jongeman, wonende te Soest, met zijn moeder Aaltje Barendsen, weduwe van Evert Aartsen van Maaren, en Gijsbertje Geurtsen, meerderjarige ouderloze jongedochter, wonende te Soest, met haar oudste broer Willem Geurtsen
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 63
manEvert Jacobse van Maaren‏