woman‎Maria Aartse "Mietje" Westerveld‏‎, dochter van Aard Evertse van Westerveld en Christina Peterse "Steijntje" van Blijendaal‏.
Ook bekend als: Westerbeek bij haar overlijden, gedoopt ‎8 dec 1786 Soest DTB pag. 89 (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎12 mrt 1838 Soest op de Bunt; akte 18‎, leeftijd ongeveer 51 jaar. Beroep: werkster
Op grond van haar leeftijd bij de geboorte van dochter Aaltje en bij het huwelijk met Jan de Bruijn zou zij zijn geboren omstreeks 1797.
Bij haar overlijden is Maria 45 jaar, dan zou zij zijn geboren in 1793.

Gehuwd ‎3 nov 1819 Soest, leeftijd ongeveer 32 jaar akte 11 (0 jaar gehuwd) met:

manHenricus Janse "Hendrik" Dekker‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 32 jaar, zoon van Jan Hendrikse Dekker en Henrica Schut‏.
Ook bekend als: Henricus Hendrikse, geboren tweeling, gedoopt ‎22 aug 1787 Hoogland DTB pag. 77, overleden ‎10 jul 1820 Hoogland akte 17‎, leeftijd ongeveer 32 jaar

2e relatie

Relatie met:

N.N.‎
Kind:
woman‎Aaltje Westerveld‏‎
Geboren ‎3 sep 1822 Soest in 't lang eind; akte 48 (geboorteaangifte: Jaapje Pampus), overleden ‎5 aug 1829 Soest op de Schans; akte 30‎, leeftijd 6 jaar
Bij de geboorte van Aaltje is moeder Mietje Westerveld 24 jaar en zou dus geboren zijn omstreeks 1798.
Er wordt niet vermeld dat Mietje weduwe is van Hendrik Dekker.
Hij is overleden op 10 juli 1820 en kan dus niet de vader zijn.
Bij het overlijden van Aaltje is moeder Mietje Aartse Westerveld 'thans huisvrouw van Joannes de Bruin'.

Volgens de 'Memorie van successie' valt zij onder een certificaat van onvermogen.
Haar erfgenaam is haar moeder.

3e huwelijk

Gehuwd ‎10 mei 1829 Soest, leeftijd ongeveer 42 jaar akte 1 (8 jaar gehuwd) met:

manJoannes Jansen "Jan" de Bruijn‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 33 jaar, zoon van Jan Corse de Bruijn en Heintje Janse "Hendrikje" Koelen‏.
Gedoopt ‎29 jul 1795 Soest DTB pag. 104 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Jannetje Corse Bruijn), overleden ‎5 jun 1864 Soest akte 34‎, leeftijd ongeveer 68 jaar, ‎1e huwelijk met: Maria Aartse "Mietje" Westerveld, 2e huwelijk met: Petronella van de Geer

Het huwelijk is opgehouden i.v.m. naloting voor de Nationale Militie van de bruidegom.
Maria is 32 jaar oud, werkster, weduwe van Hendrik Dekker, overleden op 't Hogeland.