woman‎Emmerentiana Aerts van Rijn‏‎
Beroep: brouwer
Notaris Gerard van Swijnevoort registreert deze akte op 15 mei 1685;
Accoord over het gebruik van een erf en goed, gelegen in de Boven Birkt onder Soest, tussen Jofr. Emmerentia van Rijn, weduwe van Bornbergen ten eenre
En Paulus Bor ten andere zijde: partijen tesamen competerenden.

Gehuwd met:

manGerrit Bornbergen‏
Ook bekend als: Bombergen, ook bekend als: Bombergen, overleden ‎voor 1674 Amersfoort. Beroep: brouwer
Bij zijn overlijden zes kinderen nalatend.
womanOdilia Bornbergen‏

Zij ontvangt van haar moeder als huwelijksgift "een stuk land in de Hooge Birckt onder het gerecht van Soest".

woman‎Maria Bornbergen‏‎
Overleden ongehuwd. Beroep: bierbrouwer
Zij ontvangt in 1698 haar aandeel in haar vaders nalatenschap.
Dit betreft te Soest:
* een herberg daar 'de Drie Ringen' uithangen met de daarbij behorende tuin gelegen bij de kerk in Soest (nu Kerkstraat 11).
* alsmede een daartegenover gelegen huis waarin een bakkerij gevestigd was (het in 1955 afgebrande pand "De Posthoorn).
Op de herberg rustte nog een last van 1200 gulden en op de bakkerij 300 gulden.

Na twee maanden verkocht zij de herberg "De Drie Ringen" weer, deze was verhuurd aan Thomas Carsse.
Kopers waren Cornelis van Wijckersloot, Johannes de Wilde en Gerrit Bosch.

Gegevens betreffende familie Bornbergen uit "Flehite december 1988, artikel van mevr. L. van Hoorn-Koster (Ton Hartman).

1) bron: Historie Leusden - Notariƫel archief