man‎Henricus Jansen Kok‏‎, zoon van Jan Jansen Kok en Anna Gijsbertse Schouten‏.
Gedoopt ‎16 feb 1765 Soest DTB pag. 45 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Oetje Theunis de Raat), overleden ‎4 jul 1845 Soest akte 59‎, leeftijd ongeveer 80 jaar. Beroep: bouwman
Zijn erfgenamen zijn:
a. de kinderen van Feijtje Janse Kok, gehuwd met Reijer Abrahamsz Keijzer
b. de kinderen van Grietje Janse Kok, gehuwd met Johannes Fokken
c. de kinderen van Anna Janse Kok, gehuwd met Willem Thone van Logtensteijn
Bron: Werkgroep Eemland

Ondertrouwd ‎15 apr 1797 Soest.
Gehuwd ‎30 apr 1797 Soest, leeftijd ongeveer 32 jaar DTB pag. 16 (48 jaar gehuwd) met:

womanStientje Wouterse "Stijntje, Christina" van Logtensteijn‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 22 jaar, dochter van Wouter Jacobse van Logtesteijn en Maria Hannisse Hoefsloot‏.
Gedoopt ‎11 jun 1774 Soest DTB pag. 64 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Jannetje Schothorst), overleden ‎11 dec 1847 Soest akte 66‎, leeftijd ongeveer 73 jaar

Hendrik Janze Kok, meerderjarige jongeman, geb. en wonende Soest, met zijn vader Jan Janze Kok, en Christina Wouterse van Logtenstein, minderjarige jongedochter, geb. en wonende Soest, met haar moeder Maria Hannesse Hoefsloot, weduwe van Wouter J[acobse] van Logtenstein.
Inwonerslijst Soest 1813: nummer 162
Hendrik Kok, 48 jaar, geb. Soest, rk, bouwman