man‎Theodorus "Dirk" van de Hoef‏‎, zoon van Hendrik van de Hoef en Gerbranda "Gerritje" van den Tweel‏.
Geboren ‎10 feb 1864 Hoogland akte 15, overleden ‎17 feb 1949 Leusden akte 8‎, leeftijd 85 jaar
Hij had een duidelijke mening over drankmisbruik: "Een driemasterschip kan niet door het gat van de Eem, maar een kapitale boerderij wel door het keelgat."
Bron: Leusdense boerderijen op de kaart, door Lia van Burgsteden en Wout van Kooij, 2011

Gehuwd met:

womanGaugerica "Geurtje" van den Hengel‏, dochter van Anthonius "Anthonie" van den Hengel en Jannetje van Asch‏.
Geboren ‎22 jul 1869 Leusden in huis No 154; akte 25, overleden ‎27 jul 1956 Leusden akte 17‎, leeftijd 87 jaar
Na haar overlijden werden de broers en zussen van dit echtpaar erfgenamen.
Omdat al meerdere broers en zussen overleden waren, kwamen de oom- en tantezeggers in aanmerking voor een erfdeel, in een enkel geval zelfs al kleinkinderen.
De erfenis werd verdeeld over 56 personen.
Voor getrouwde vrouwen, die niet op huwelijkse voorwaarden waren gehuwd maar wel erfgenaam waren, tekende de man de volmacht!

Zij woonden en werkten tussen 1911 en 1948 op de boerderij "De Beek", oftewel "Alandsbeek", in Leusden.