man‎Dirk Johannes Pieck‏‎
Ook bekend als: Derk Joannes Corneliszoon Pieck, geboren ‎± 1779. Beroepen: landeigenaar, landbouwer

Gehuwd ‎4 nov 1814 Beesd, leeftijd ongeveer 35 jaar akte 9 (53 jaar gehuwd) met:

womanHenrica van Kampen‏, leeftijd bij huwelijk 25 jaar
Ook bekend als: Hendrika Willemina, geboren ‎5 apr 1789 Rhenoy, overleden ‎25 mrt 1868 Beesd akte 13‎, leeftijd 78 jaar
man‎Hendrikus Johannes Pieck‏‎
Geboren ‎29 jan 1827 Beesd akte 11, overleden ‎17 dec 1901 Hoogland akte 42‎, leeftijd 74 jaar. Beroep: priester
Volgens het Gedenkboek van de kerk en parochie Sint Walburgis uit 1908 was Pieck eerst kapelaan te Soest.

In 1864 is H.J. Pieck pastoor in Putten.
Hij heeft dan de leiding over de godsdienstoefeningen der R.C. militairen, die kamperen dan in een kamp bij Milligen.
Bron: Delpher.nl - Dagblad van Zuidholland en 's Gravenhage van 12 augustus 1864

Het nieuwe torenuurwerk, door den Heer A.H. van Bergen, Fabrikant in Torenuurwerken, Metalen Klokken, Brandspuiten etc. te Heiligerlee (prov. Groningen), gemaakt en geleverd, is, naar het oordeel van Deskundigen, eenvoudig, net en zeer solied bewerkt.
Het Raderwerk is geheel van Koper, fijn afgewerkt en loopt tot heden zeer accuraat. In een woord het is een genot voor de Gemeente, een eer voor den Maker en een genoegen voor den Schenker.
Hoogland, 8 Aug. 1882.
H.J. Pieck, R.-K. Pastoor.
Bron: Delpher.nl - Leeuwarder Courant van 17 augustus 1882

Bij de bouw van de nieuwe Rooms-katholieke kerk in Hoogland schonk hij met zijn zus de luidklok Sint Nicolaas.

Aan alle Vrienden en Bekenden mijn hartelijken dank voor de vele bewijzen van belangstelling, ondervonden bij mijn 40jarig Priesterfeest.
H.J. Pieck, Pastoor.
Hoogland, 1893
Bron: Delpher.nl - De Tijd van 19 augustus 1893

Hij machtigt mondeling Petrus van 't Klooster om gezamenlijk een huis tegenover logement "Den Ham" op Hoogland te kopen.
Het betreft: Huis met achterhuis, gebruikt als boerderij met tuin en bouwland, tegenover het logement de Ham, D 457 t/m 460, 751, 758, 698.

Gisteren overleed, na een langdurige ongesteldheid en tijdig voorzien met de laatste HH. Sacramenten, de Weleerw. heer Henricus Joannes Pieck, pastoor te Hoogland bij Amersfoort.
Zijneerw. werd 28 januari 1828 te Beesd geboren en 15 augustus 1853 priester gewijd op het seminarie te Warmond. Na achtereenvolgens kapelaan te zijn geweest te Eemnes, Mijdrecht, Werkhoven en IJsselstein, werd hij op 8 maart 1863 benoemd tot pastoor te Putten en vandaar 31 maart 1870 overgeplaatst naar Hoogland. In deze parochie was hij sindsdien onafgebroken werkzaam.
Bron: Delpher.nl - De Maasbode van 19 december 1901

woman‎Alida Margrieta Willemina Pieck‏‎
Geboren ‎21 apr 1832 Beesd akte 16, overleden ‎8 mrt 1903 Hoogland‎, leeftijd 70 jaar (overlijden aangifte: Wilhelmus "Willem" Hartman)
Bij de bouw van de nieuwe Rooms-katholieke kerk in Hoogland schonk zij met haar broer de luidklok Sint Nicolaas.

Zij schonk de kerk van Hoogland een gotische monstrans ter waarde van 3000 gulden, een zeer grote schenking!
Zij heeft deze monstrans niet gezien in verband met haar plotselinge overlijden.

Bij de boedelscheiding bezat zij onder andere een kaketoe.
2) 1)

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman ‎aug 2017