man‎Willebrordus Petrus Kok‏‎, zoon van Teunis Kok en Hendrika Hilhorst‏.
Geboren ‎19 jan 1913 Hoogland akte 4, overleden ‎10 mrt 1991 Achterveld (ut)‎, leeftijd 78 jaar. Beroep: veehouder
Hij is geboren en opgegroeid in buurtschap "De Hoef".
Bestuurslid Coöperatieve Zuivelfabriek Hoogland
Bron: bidprentje

Gehuwd ‎± 1946, leeftijd ongeveer 33 jaar (ongeveer 45 jaar gehuwd) met:

womanGerarda Verhoef‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 31 jaar, dochter van Gerrit Verhoef en Johanna van den Hengel‏.
Geboren ‎22 dec 1915 Stoutenburg akte 28, overleden ‎10 dec 2005 Achterveld (ut)‎, leeftijd 89 jaar
Overlijden: GD

Zij woonden en werkten op de ouderlijke boerderij in "De Hoef". Zij moesten daar in 1965 vertrekken in verband met aanleg van het klaverenblad Hoevelaken. Zij zetten de boerderij voort op "Schoonderbeek" te Achterveld. Later gingen zij wonen in het "Tolhuis" aan de Hessenweg te Achterveld.

Kind:

manGerard Kok‏
Geboren ‎± 1955, overleden ‎2012‎, leeftijd ongeveer 57 jaar. Beroep: melkveehouder
Hij heeft de boerderij "Schoonderbeek" te Achterveld/De Glind van zijn ouders overgenomen.