woman‎Elisabeth van der Maas‏‎, dochter van Hendrik van der Maas en Willemijntje van der Zwol‏.
Geboren ‎± 1769 Utrecht, overleden ‎10 feb 1847 Soest akte 17‎, leeftijd ongeveer 78 jaar

Ondertrouwd ‎14 dec 1804 Soest.
Gehuwd ‎14 dec 1804 Soest, leeftijd ongeveer 35 jaar DTB pag. 84 (29 jaar gehuwd) met:

manWillem Jansen van Maaren‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 29 jaar, zoon van Jan van Maaren en Catharina van der Vliet‏.
Ook bekend als: Willem van Maare, geboren Amsteldijk, gedoopt ‎24 okt 1775 Amsterdam (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gijsbert Schimmel, Jannetje van Maare), overleden ‎23 sep 1834 Soest Achter den Engh; akte 33‎, leeftijd ongeveer 58 jaar. Beroep: daghuurder

Willem van Maare, wonende te Amsterdam, en Elisabeth van der Maas, wonende te Amsterdam
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 64

Wij ondergeteekende Willem van Maaren en Elisabeth van der Maas echtelieden woonende tans alhier onder deese Gerechte van Zoest Als meede onser wetthige Dochter Trijnjen van Vliet van Maaren en also wij allen van Gebooren zijn Buyten deesen Gerechte Ter Plaatsen alwaar geen actens van Indemnieteid worden gegeeven ofte gevordert. Zoo belooven wij bij deese onsen onderteekening als het zomts moeste koomen te Gebeure als dat wij met bij woon mogte coomen te verhuysen en na een andere plaats mogten gaan woonen immer ofte ooyt den Gerechte van Zoest zullen lastig vallen ofte ofvorderen actens van indemnieteyt voor ons oft voor onse zoo even Genoemde dochter maar er weder zullen uytgaan Gelijk als wij zonder er een inte leveren zijnen coome woonen en tot heede toe gewoond hebben Belovende verders, als het onverhoopt mogte coomen te gebeuren alsdat wij te eniger tijd tot Armoede mogten comen te geraaken, als dan deze Gerechte van Zoest ofte de Armmeesters der Roomsche Catholieken Gemeente off ander welke ermeede Belast mogten zijn nooyt zullen ofvorderen enige onderstand te hebben voor ons ofte voor onse gemelde dochter, maar als dan ons zullen keeren na die plaatse alwaar wij van geboorte van zijn ofte een andere plaats buyten diese Gerechte.
Willem van Maaren, Bet van der Maas. In Kennisse van mij ...
Zoest den 17den van herfstmaand 1810.(?)

Inwonerslijst Soest 1813:
Willem van Maare, 38 jaar, geb. Amsteldijk, rk, daghuurder
Elisabet van der Maas, 44 jaar, geb. Utrecht
Catarina, 8 jaar
woman‎Trijntje van Vliet van Maaren‏‎
Geboren ‎voor 1805

womanCatharina Petronella van Maaren‏
Geboren ‎± 1805 Amsterdam, overleden ‎3 mei 1873 Soest akte 39‎, leeftijd ongeveer 68 jaar. Beroep: naaister