man‎Cornelis Gijsbertse van den Driftakker‏‎
Overleden ‎± 1795 1)
Bij het huwelijk wordt de naam Van den Driftakker niet genoemd.

Gehuwd ‎6 nov 1760 Hamersveld DTB trouwen (religie: Rooms Katholiek) (ongeveer 35 jaar gehuwd) met:

womanBeatrix Rutte‏
Overleden ‎okt 1809, begraven ‎22 okt 1809 Leusden DTB pag. 59
Notaris Cornelis Suijck akte datum 9 september 1796:
Beatrix Rutten weduwe van Cornelis Gijsbertsen woonende op het Erf de Driftakker(ook genoemd Ten Akker) huurt dit Erf weer in van den Heer Anthony Methorst, 6 jaren jaarlijks Fl 175 groot 16 morgen.

Opmerking bij de huwelijksinschrijving: "aan het Stoute Huijssie".
Bij de dopen van de kinderen wordt vermeld "Drifakker" of "Drifakker in Stoutenburg".

Notaris Cornelis van Deventer akte datum 25 juli 1762:
De heer Anthony van Methorst raad en schepen van A’foort en Gijsbert van Raalt verhuren aan Cornelis Gijsbertsen en Beatrijs Rutten wonende in A’foort het Erf en Goed genaamd De Akker of de Driftakker groot omtrent 16 mergen, gelegen onder Leusden en Stoutenburg, door Herman van Bellikhoven bewoond en gebruikt. 6 jaren a 190 gulden sjaars.

Notaris Cornelis van Deventer akte datum 12 januari 1768:
Cormelis Gijsbertsen en Beatrijs Rutten huren weer in van de heer Anthon Methorst en Gijsbert van Raalt, raden dezer stad het erf genaamd Tin Akker of de Driftakker, gelegen in Leusden en Stoutenburg door hun beiden bewoond en gebruikt. 6 jaren a 175 gulden sjaars.

Notaris Cornelis van Deventer akte datum 28 mei 1769:
Cornelis Gijsbertse bruiker van het erf De Driftakker verhuurt met consent van zijn landheer aan Pieter Stuijvenberg, meestertimmerman 1 mergen weiland behorende tot voornoemd erf. 1 jaar voor 18 gulden.

Notaris Gijsbert Gerrit Methorst akte datum 14 juli 1774:
Cornelis Gijsbertsen en Beatrijs Rutten wonende op het erf den Driftakker huurt dit erf weder in van de heren Anthony Methorst en Gijsbert van Raalt schepen en raden dezer stad 6 jaren a f 165 sjaars en lasten.

Notaris Gijsbert Gerrit Methorst akte datum 16 juni 1780:
Cornelis Gijsbertsen en Beatrys Rutten wonende op t erf de Driftakker huren dit erf weer in van de heeren Anthonie Methorst en Gijsbert van Raalt groot 16 morgen 6 jaren f 125 sjaars.

Notaris Gijsbert Gerrit Methorst akte datum 3 april 1786:
Publieke verkoop van de goederen van wijlen Gijsbert van Raalt in leven schepen dezer stad, waaronder het erf en goed de Akker ook genaamd de Driftakker waarvan de wederhelft behoord aan oud burgemeester Anthony Methorst met steene boerenwoning en aparte landsheerkamer groot 16 morgen belend aan de Modderbeek omtrent de erven t Scham en de Horst. In huure gebruikt bij Cornelis Gijbertsen tot corsmis 1786 Mei 1787 sjaars om f 175 en eenige lasten. Koper Anthony Methorst (oud burgemeester) voor f 1425.

Notaris Anthony Voskuijl akte datum 1 september 1786:
Cornelis Gijsbertsen wonende op het Erf en Goed Den Driftakker huurt dat erf weer in van den Oud Burgermeester Anthony Methorst en Margaretha Methorst, gelegen onder Leusden en Stoutenburg. 6 jaren à 175 gulden.

Notaris Anthony Voskuijl akte datum 20 juli 1792:
Cornelis Gijsbertsen huurt weder opnieuw in het erf en goed de Driftakker van den heer Anthonie Methorst oud burgemeester en mejuffrouw Margaretha Methorst groot 16 morgen gelegen onder Leusden en Stoutenburg 6 jaren f 175 sjaars boven personeele morgengeld en halve haardstedegeld.

manGijsbert Cornelisse van den Driftakker‏
Geboren Stoutenburg, gedoopt ‎19 apr 1764 Hamersveld DTB pag. 33 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Antie Simisse), overleden ‎26 feb 1845 Leusden akte 6‎, leeftijd ongeveer 80 jaar. Woonplaats: Peter van den Breemerweg 6 Soest
Hij wordt bij de volkstelling in 1813 te Soest gemeld als 'tuijslegger' bij zijn jongste zuster Oetje.

Bij het overlijden van Johanna Haan, weduwe van Cornelius Toonen van Veldhuizen, had hij een schuld van fl. 1455,- aan haar.
Bron: L. Hondius AT 055f036 rep. 3492

woman‎Dirkje van den Driftakker‏‎
Geboren Stoutenburg, gedoopt ‎15 jul 1765 Hamersveld DTB pag. 34 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Grittie Rutte), overleden ‎voor jul 1766‎

woman‎Dirkje van den Driftakker‏‎
Geboren Stoutenburg, gedoopt ‎12 jul 1766 Hamersveld DTB pag. 35 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Anna Simisse), overleden ‎voor sep 1767‎

woman‎Dirkje van den Driftakker‏‎
Geboren Stoutenburg, gedoopt ‎23 sep 1767 Hamersveld DTB pag. 35 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Anna Simisse)

man‎Out van den Driftakker‏‎
Geboren Stoutenburg, gedoopt ‎31 jan 1770 Hamersveld DTB pag. 37 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Grittie Rutte)

manRuth Cornelisse van den Driftacker‏
Ook bekend als: Driftakker, geboren Stoutenburg, gedoopt ‎7 mei 1772 Hamersveld DTB pag. 38 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Grittie Rutte), overleden ‎24 mrt 1849 Stoutenburg akte 5‎, leeftijd ongeveer 76 jaar. Beroep: daghuurder (‎1813 Isselt). Woonplaats: Peter van den Breemerweg 6 Soest
Hij wordt bij de volkstelling 1813 te Soest genoemd als daghuurder inwonend bij Peter Toonen van Veldhuizen.

woman‎Anna van den Driftakker‏‎
Geboren Stoutenburg, gedoopt ‎24 dec 1773 Hamersveld DTB pag. 39 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Grittie Rutte)

woman‎Beatrix van den Driftakker‏‎
Geboren Stoutenburg, gedoopt ‎16 okt 1775 Hamersveld DTB pag. 39 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Grittie Rutte)