woman‎Helena Jacobse Hak‏‎, dochter van Jacob Jansen Hak en Hendrica Hendriksen "Hendrikje" Fokking‏.
Gedoopt ‎17 mei 1779 Soest DTB pag. 75 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Theresia van Sijnen), overleden ‎1 nov 1847 Soest akte 60‎, leeftijd ongeveer 68 jaar. Beroep: naaister

Gehuwd ‎31 jul 1821 Soest, leeftijd ongeveer 42 jaar akte 7 (7 jaar gehuwd) met:

manJoannes Willemse "Jan" van den Breemer‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 40 jaar, zoon van Willem Peterse van den Breemer en Barbara Janse "Bartje" Schouten‏.
Gedoopt ‎13 jun 1781 Soest DTB pag. 78 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Hendrikje Peterze Kok), overleden ‎29 jul 1829 Soest in het Lange eind; akte 27‎, leeftijd ongeveer 48 jaar. Beroep: daghuurder
In 1813 is hij daghuurder van beroep.
Daarmee verdiende hij f. 150,= per jaar, maar hij heeft ook nog 'een moeder tot zijnen laste'.
In 1820, als moeder Bartje is overleden, tekent Jan voor de Nationale Militie voor een normale diensttijd van 5 jaar (uitgetrokken voor zijn broeder Peter van den Breemer).
Hij wordt ingedeeld bij de 1ste compagnie, 2e Bataljon van de 5e Afdeling Infanterie (= R.I. Oranje-Gelderland).
Garnizoenplaats wordt Utrecht, dus trekt Jan naar Utrecht.
Zijn rang: fuselier en sapeur.
Hij trouwt op 31 juli 1821 in Soest met Helena Hak (1778-1847), van beroep naaister.
Mét toestemming van zijn kolonel.
Ingeschreven in het militaire stamboek onder nr. 8357.
Signalement: lang postuur (1.70 m.), ovaal gezicht, rechte neus, platte kin, bruin haar en blauwe ogen.
Uniform: blauwe jas met rode kraag en mouwomslagen, witte schouderbanden, blauwgrijze broek. En een sjako met pluim.
Op 10 maart 1826 zit de diensttijd erop.
Jan gaat terug naar Soest.
Hij werkt weer als dagloner en woont aan het Lange End.
Daar overlijdt hij in 1829, pas 48 jaar oud.
Lang heeft zijn vrouw hem niet gezien.