woman‎Margaretha Adriana "Greet" Eijbergen‏‎
Geboren ‎30 mei 1935 Hoogland, overleden ‎24 mei 2011 Hoogland (bekijk overlijdensbericht)‎, leeftijd 75 jaar, begraven ‎30 mei 2011 Hoogland op de R.K. begraafplaats "De Langenoord" (bekijk grafsteen)
Zij brak haar heup in 2007, waarna haar gezondheid ernstig achteruitging.

Gehuwd ‎14 feb 1961 Hoogland, leeftijd 25 jaar (50 jaar gehuwd) met:

manGijsbertus Gerardus "Gijs" Hilhorst‏, leeftijd bij huwelijk 27 jaar, zoon van Cornelis "Cees" Hilhorst en Petronella "Peet" Huurdeman‏.
Geboren ‎9 jul 1933 Hoogland, overleden ‎1 jul 2011 Hoogland (bekijk overlijdensbericht)‎, leeftijd 77 jaar, begraven ‎6 jul 2011 Hoogland op de R.K. begraafplaats "De Langenoord" (bekijk grafsteen). Beroep: veehouder
Gijs is geboren op de (oude) boerderij "Groot Emiclaer".
De boerderij is in 1941 herbouwd en door Gijs en Cees later overgenomen.
Rond 1961 is er een niewe boerderij bijgebouwd waar Gijs en Greet gingen boeren.
Hij is de laatste veehouder geweest tot 1988 op deze boerderij.
Hij is een van de oprichters van de Historische Kring Hoogland, jarenlang voorzitter en daarnaast ervaren genealoog en amateur streekhistoricus.
Hij is de schrijver van het standaardwerk "Emiclaer, van heerlijckheid tot stad", waaruit ook bovenstaande informatie uit afkomstig is.
Zijn levensverhaal is beschreven in het boekje: "Van mij zijn er geen twee", auteur Wichard Maassen, blz. 90/91.

Zij woonden en werkten op de "Oude Hof" te Hoogland, waar zij ook beiden zijn overleden.

woman‎Petronella Margaretha "Elly" Hilhorst‏‎
Geboren ‎11 nov 1961 Hoogland, overleden ‎16 dec 1984‎, leeftijd 23 jaar, begraven Hoogland (bekijk grafsteen)
Elly is overleden aan de gevolgen van een ernstig auto-ongeluk.

Naam gefilterd‏‎ PRIVACY FILTER

Naam gefilterd‏‎ PRIVACY FILTER