man‎Richardus Willemse "Rijk" Kok‏‎, zoon van Willem Rijksen Kok en Jannetje Jans van Wetten‏.
Gedoopt ‎24 feb 1736 Soest DTB pag. 110 (religie: RK) (doopgetuige: Trijntie Rikse, zuster), begraven ‎27 feb 1796 Soest DTB pag. 155

Gehuwd met:

womanGerritje Tonen van Eek‏, dochter van Antonius Cornelissen Eek en Gerbregtje Janse Hilhorst‏.
Ook bekend als: Gerritje Tonissen van Eek, Geertje Theune van Eek, Gerritje Thoonen van Eijk, Gerritje Thoone Cornelisse van Heek, geboren ‎± 1736 Leusden, overleden ‎23 dec 1823 Soest akte 39‎, leeftijd ongeveer 87 jaar, ‎1e huwelijk met: Richardus Willemse "Rijk" Kok, 2e huwelijk met: Willem Willemsz Kraan
Kind:
manWillem Rijksen Kok‏
Ook bekend als: Wilm Rijkze Kok, Willem van Heek, geboren buiten echte, gedoopt ‎20 apr 1764 Soest DTB pag. 44 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Willemijntje Tonen Cornelisse van Heek), overleden ‎21 mrt 1829 Soest akte 17‎, leeftijd ongeveer 64 jaar. Beroep: tapper, koopman, landbouwer

2e huwelijk

Ondertrouwd ‎1 mrt 1765 Amsterdam DTB pag. p.97. Gehuwd met:

womanCornelia Cornelisse van Fulpen‏, dochter van Cornelis Cnelisse "Cnelis" van Fulpen en Dirkje Peterse van den Berg‏.
Ook bekend als: Van Vulpen, geboren Zeist, gedoopt ‎8 dec 1744 Bunnik DTB pag. 142 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Joanna Rijcken, uit Wijck), overleden ‎5 aug 1837 Baarn akte 38‎, leeftijd ongeveer 92 jaar. Woonplaats: Soest, ‎1e huwelijk met: Richardus Willemse "Rijk" Kok, 2e huwelijk met: Gijsbert Jansen van den Berg
Bij haar overlijden wordt haar moeder Dirkje Hoogharde genoemd.

31 maart 1765
Rijck Willemse Kock, en Cornelia van Vulpen wonende te Zeijst, zijnde huwelijkse geboden in Amsterdam aangeteekent, en nadat zij alhier haere drie huwelijkse voorstellingen ongehindert hebben gehad, de laetste op den 23 maart 1765. Zijn daerop met attestatie vertrokken om te Amsterdam, of elders in den huwelijken staad bevestigd te worden, no. 30, Zeist (Rijksarchief Utrecht)
31 maart 1765
Compareerden als vooren Rijk Willemsen Kok van Soest rooms oud 28 jaar iaer op den Amstel sijn moeder Jannetje Janszen van Witten Te Soest & Cornelia van Fulpen van Zeijst rooms oud 20 iaer in de blon?? haar vader Cornelis van Fulpen te Zeijst.
Versoekende hare drie soodanig uijtroepingen, omme, naar deselve, de voorsz trouwe te solemniseren, en in alles te voltrekken, so verre daar anders gene wettige verhinderinge voor en valle. En naar dien sij bij waarheijd verklaaren, dat sij vrije Personen waren, en malkanderen in bloede niet en bekenden, waar door een Christelijk Huwelijk mochte verhindert worden, sijn hun hare geboden verwilligt. (archief Amsterdam)
Kind:
womanWillemijntje Rijkse "Wilmtje" Kok‏
Gedoopt ‎15 mei 1766 Soest DTB pag. 47 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Jannetje van Wetten), overleden ‎3 jul 1845 Baarn akte 30‎, leeftijd ongeveer 79 jaar