woman‎Adriana "Jaantje" Rijnders‏‎, dochter van Willem Reinders en Anna Machtilda Bosveld‏.
Ook bekend als: Ariaantje Reinders, Reijnders, gedoopt ‎10 dec 1774 Utrecht DTB pag. 200 (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎22 mrt 1854 Soest akte 13‎, leeftijd ongeveer 79 jaar. Beroep: vroedvrouw

geboorteaangifte: Aartje van der Heijden, Elbertje Geertruida van Zeggelaar, Gijsbert van Dorresteijn, Thijmen van der Vliet, Johanna van Laar, Hendrik Houtman, Jan Driest, Willem Rijnders

Gehuwd ‎23 apr 1797 Maarssen, leeftijd ongeveer 22 jaar (maximaal 16 jaar gehuwd) met:

manSteven Bleumer‏, zoon van Johann Stephan Blömer en Catharina Agnes Gausmann‏.
Geboren Osnabrück [DEU], overleden ‎voor 1813
Overlijden: sinds 1803 spoorloos

Huwelijk: DTB Trouwen pag. 120-121

Advys van Regenten van dezer Stads Almoessenierskamer
Utrecht 25 Juny 1798
P.v.Hees abss secrets.
Regenten van dezer stadsaalmoessenierskamer geen amineerd hebbende deze requeste, zijn van advys, dat aan de Riquestante een acte van Indemniteit zouden kunnen worden afgegeven
Utrecht den 4 July 1798 J. de Kock

Aan het Intenmediair administratif Gemeente Bestuur der stad Utrecht
Het Bestuur gehoord 't voorsz. faranabel Adrys verklaard dat de persoon in nevenstaande Requeste vermeld als zijnde binnen deeze stad geboren en nu met er woon na Maarssen vertrokken, bij Ziekte of onverhoopte armoede niet zal komen tot lasten van de Gerechte of Armbezorgers aldaar maar dat dezelve als dan weder na Utrecht zal mogen afgesonden en ook alhier aangenomen worden
Actum Utrecht den 9e July 1798
J.van Olst
Geeft reverentelijk te kennen Adriana Rijnders huisvrouw van Steven Bleumer, geboortig binnen deeze Stad, zijnde van de Roomsche religie en woonachtig te Maarsen. Dat de Requestranten door Schout ende Leeden van de Municipaliteit van Maarsen, Differentie reize is aangezegd haare behoorlijke acte van Indemniteit te leveren en bereids authorisatie werd geobtineerd ombij verder dilaij, de Requestrante uit den voorn. Gerechte te delogeeren. Dat de Requestrante aldaar is wel gezeeten, erlangende met haar huisgezin door yverige vlijt een ordentelijk bestaan, en 't haar dus te meer zoude te harte gaan, door het niet voldoen aan de vereischtens van welgemeldee Municipaliteit, haar vandaan te moeten begeeven.
T is daaromme de Requestrante haar keerd tot ditbestuur, reverentelijk verzoekende, dat aan haar mag worden uitgeleeverd een Acte vanIndemniteit, of declaratoir voldoende aan 't oogmerk, en waarmde zij kan continueeren de ongestoorde wooning te Maarssen voornoemd.
'T welk doende etc: W.v.Steenwijk
Schout en Schepenen van Maarssen declareeren bij deze dat, ingevalle de drie kinderen van Steven Bleumer en Ariaantje Rijnders echtelieden genaamd Catharina Agnes oud ruim 9 jaaren Anna Maria oud omtrent 8 Jaaren en Joannes Steven Bleumer oud omtrent 6 jaaren gebooren onder deze Gerechte en Zijnde van de Roomsch Catholijke Godsdienst, welke zich van hier na Elders binnen het departement Utrecht hebben begeven t'eeniger tijd tot onverhoopte Armoede mogte komen te vervallen dezelfde door de Armmeesteren den R.C. Gemeente van Maarssen waaronder de opgezetenen dezes Gerechts respective parochieeren of behooren, zullen moeten worden onderhouden en gealimenteerd in conformite van de ordonnantie daarop den 5e augustus 1777 gearresteerd.
Actum Maarssen den 9 May 1807.
Ter ordonnantie van Schout en Schepenen voorn. T.van der Vliet secretaris. 1807.

Inwonerslijst Soest 1813:
Adriana Rijnders, weduwe van Bleumer, 37 jaar, geb. Utrecht, rk, vroedvrouw
Catharina Angenes Bleumer, 14 jaar, geb. Maarssen
Anna Maria Bleumer, 13 jaar, geb. Maarssen
Johannes Stephanus Bleumer, 11 jaar, geb. Maarssen
Anna Machtilda Bosveld, weduwe van Rijnders, 69 jaar, geb. Deventer

womanCatharina Agnes Bleumer‏
Gedoopt ‎11 apr 1798 Maarssen DTB pag. 188 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Catharina van Nes), overleden ‎19 mei 1852 Soest akte 32‎, leeftijd ongeveer 54 jaar. Beroep: naaister

womanJohanna Maria "Anna" Bleumer‏
Gedoopt ‎21 jul 1799 Maarssen DTB pag. 191 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Evers), overleden ‎24 dec 1824 Soest akte 42‎, leeftijd ongeveer 25 jaar

manJohannes Stephanus Bleumer‏
Gedoopt ‎27 aug 1801 Maarssen DTB pag. 198 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Stephanus Brandkamp ), overleden ‎4 okt 1870 Utrecht akte 1833‎, leeftijd ongeveer 69 jaar