man‎Petrus Peterse "Piet" Rademaker‏‎, zoon van Peter Rademaker en Johanna Koppen‏.
Geboren De Bilt, gedoopt ‎5 jan 1778 Utrecht (religie: Rooms Katholiek), overleden ‎11 dec 1838 Soest akte 70‎, leeftijd ongeveer 60 jaar
Hij wordt vermeld in de Staat van het Veefonds van 1832 als houder van:
1 rund boven de twee jaren.
Hij woonde toen in de wijk Langeindt.

Gehuwd ‎15 apr 1817 Soest, leeftijd ongeveer 39 jaar akte 5 (21 jaar gehuwd) met:

womanMechteld Gijsbertze "Metje" van den Berg‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 36 jaar, dochter van Gijsbert Jansen van den Berg en Aleijdis Roelen "Aaltje, Aaltje Roelen" van Veenhuijsen‏.
Ook bekend als: Magteld Gijsbertsen van den Berg, gedoopt ‎21 aug 1780 Soest DTB pag. 77 (doopgetuige: Geertje Roelen), overleden ‎21 aug 1859 Soest akte 47‎, leeftijd ongeveer 79 jaar, 1e huwelijk met: Goosen Peterse Groen, ‎2e huwelijk met: Petrus Peterse "Piet" Rademaker

Zij verkopen hun boerderij op 9 oktober 1827 via notaris Frans Pen aan Pieter Dijkman en Luitje Jansen Hilhorst.
De boerderij wordt als volgt omschreven:
"Eene huizinge zijnde een boerenwoning voorzien van stalling voor paarden en hoornvee met daarbij behorende schuren, hooibergen en verdere betimmeringen, tuin erf en grond strekkende van de Brinkweg tot aan de achterweg belend ten oosten Pieter van Stoutenburg en ten westen Teunis Peterse Dijkman.
Kadastrale legger Soest sectie A 636, 195, 194 en 802, samen groot 1 bunder 82 roede en 20 ellen"
Bron: notariƫle akte Harmanus Pen

De boerderij stond aan het begin van de huidige Korte Brinkweg, waar nu appartementengebouw Beverstein staat (Ton Hartman).