woman‎Bertha Maria "Betje" van Hofslot‏‎, dochter van Willem van Hofslot en Anna Francisca "Antje" Kuijper‏.
Geboren ‎28 mei 1901 Soest akte 65, overleden ‎23 sep 1979 Soest‎, leeftijd 78 jaar, begraven ‎27 sep 1979 Utrecht
Betje is geboren in de boerderij nu bekend onder adres Birkstraat 113.
Na haar huwelijk is zij verhuisd naar boerderij Netelenburgh aan het Zuiderend in Baarn.
Door de verzetsactiviteiten van haar man opgepakt en circa een half jaar gevangen gehouden in Kamp Vught.
Zij is verongelukt doordat het balkonnetje van hun huis instortte.
Bron: bidprentje

Gehuwd ‎16 feb 1927 Soest, leeftijd 25 jaar akte 7 (52 jaar gehuwd) met:

manJohannes Hendrikus "Jan" Brouwer‏, leeftijd bij huwelijk 21 jaar, zoon van Albertus Brouwer en Alijda van den Hengel‏.
Geboren ‎29 jun 1905 Hoogland akte 28, overleden ‎8 nov 1991 Soest‎, leeftijd 86 jaar, begraven ‎13 nov 1991 Soest op het R.K. kerkhof aan de Dalweg. Beroepen: landbouwer, veehandelaar, directeur slachthuis (Soest)
Bron: bidprentje

In een brief van 20 oktober 1985 verklaart hij zijn bezigheden in de Tweede Wereldoorlog.
Dit zal de aanleiding geweest zijn om hem het Verzetsherdenkingskruis te verlenen.

Drager van het Verzetsherdenkingskruis
Over zijn vooroorlogse periode is een artikel in de "Bewaarsman" gepubliceerd, het blad van de historische Kring Hoogland.
Het artikel heet "Een spionnenjager tijdens de mobilisatie" geschreven door Bertus van de Grootevheen, 18de jrg. nr. 3.

Zij zijn rond 1949 in Soest komen wonen aan de Lange Brinkweg.