woman‎Antje van de Hoef‏‎, dochter van Hendrik van de Hoef en Gerbranda "Gerritje" van den Tweel‏.
Geboren ‎6 feb 1871 Hoogland akte 10, overleden ‎15 okt 1957 Hoogland akte 30‎, leeftijd 86 jaar (overlijden aangifte: Willem van 't Klooster)

Gehuwd ‎8 nov 1916 Hoogland, leeftijd 45 jaar akte 9 (huwelijksgetuige: Hendrik "Hend" van de Hoef) (20 jaar gehuwd) met:

manHendrik van de Grootevheen‏, leeftijd bij huwelijk 43 jaar, zoon van Johannes "Jan" van de Grootevheen en Johanna Geertruida Ebbenhorst‏.
Geboren ‎6 sep 1873 Achterhoek akte 146 Nijkerk (geboorteaangifte: Theodorus Johannes Alfrink), overleden ‎9 aug 1937 Hoogland akte 37‎, leeftijd 63 jaar, begraven ‎12 aug 1937 Hoogland

Deze persoon was getuige bij:
overlijden aangifte: Hendrik van de Hoef.
huwelijksgetuige: Adrianus "Arie" Tolboom & Richarda Johanna "Rijkje" Stalenhoef, 1e huwelijk met: Petronella Tolboom, ‎2e huwelijk met: Antje van de Hoef
Hij kocht in 1900 de boerderij "Kouwenhoven" aan de Coelhorsterweg in Hoogland.

Het overlijden is aangegeven door Gerhard Hendrik van Lingen, brigadecommandant Rijksveldwachter.
Volgens het bidprentje van Hendrik is hij overleden ten gevolge van een noodlottig toeval.
Hij maakte zich grote zorgen over zijn jongste zonen, wat leidde tot depressiviteit.

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman, extra tekst: december 1998