woman‎Hendrica Sophia Kamphuis‏‎, dochter van Albertus Kamphuis en Catharina "Caatje" Timmer‏.
Geboren ‎± 1825 Naarden, overleden ‎8 okt 1851 Soest op de Bunt, wijk E no 35; akte 58‎, leeftijd ongeveer 26 jaar. Woonplaats: Naarden
Bij haar overlijden is zij 'wonende te Naarden bij hare ouders en bij toeval zich in deze gemeente opgehouden hebbende'.
Zij is twee dagen voor haar overlijden bevallen van haar dochter Johanna en verbleef toen in het huis van Dirk Timmer, haar grootvader.

Gehuwd ‎4 jul 1849 Naarden, leeftijd ongeveer 24 jaar akte 13 (2 jaar gehuwd) met:

manAbraham "Abram" Mets‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 32 jaar, zoon van Lammert Mets en Aaltje van der Plas‏.
Geboren ‎± 1817 Naarden, overleden ‎5 feb 1883 Naarden akte 10‎, leeftijd ongeveer 66 jaar. Beroep: kleermaker, 1e huwelijk met: Ida Helena Steijn, ‎2e huwelijk met: Hendrica Sophia Kamphuis
Kind:
womanJohanna Mets‏
Ook bekend als: Johanna Kamphuis, geboren ‎6 okt 1851 Soest akte 71 (geboorteaangifte: Anthonie Marinus Romijn), overleden ‎30 apr 1917 Loosduinen akte 88, wonende te Vlaardingen‎, leeftijd 65 jaar
Bij de geboorte is de moeder ongehuwd, oud zesentwintig jaren, wonende te Naarden, zich toevallig bevindende ten huize van Dirk Timmer, wonende op de Bunt, wijk E, no 35 alhier.
Het is niet bekend of en wanneer Johanna zou zijn erkend, zij heeft later de naam Johanna Mets.
Bij haar huwelijk woonde zij te Spijkenisse.
Haar vader weigert zijn toestemming te geven tot het huwelijk.
Na tussenkomst van de kantonrechter te Hilversum kan het huwelijk doorgaan.
Als getuige bij dat huwelijk is ook aanwezig Evert Timmer, melkboer, 39 jaar, neef van de bruid.

De overlijdensaangifte werd gedaan door twee hoofdverplegers, de instelling was gevestigd aan de Monstersche weg 105 te Loosduinen.