man‎Peter Klaassen Wijntjes‏‎, zoon van Nicolaes Goossensz "Klaas" Winckes en Maria Elisabeth "Lijsje" Guldenarm‏.
Geboren Stoutenburg, overleden ‎10 nov 1790 Leusden
De datum van overlijden betreft de betaling van begraafrechten: voor het luijen van den klok 1 gulden 4 stuivers en 2 penning.

Ondertrouwd ‎8 jul 1786 Leusden.
Gehuwd ‎25 jul 1786 Leusden (4 jaar gehuwd) met:

womanJoanna Hendrikse "Jannetje" de Wit‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 26 jaar
Geboren ‎± 1760 Leusden, overleden ‎29 nov 1818 Stoutenburg akte 11‎, leeftijd ongeveer 58 jaar, ‎1e huwelijk met: Peter Klaassen Wijntjes, 2e huwelijk met: Hermanus "Hermen" Beijer

Peter Claasen Wijntjes, meerderjarige jongeman, geboren en laatst wonende te Stoutenburg, met zijn vader Claes Gosense Wijntjes, en Jannetje Hendrikse de Wit, meerderjarige jongedochter, wonende te Hamersveld, ouderloos, met haar oom Gerrit van Dorsten (Eemlandse Klappers deel 4 pagina 122)
Ondertrouw: ook in Stoutenburg
Kind:
man‎Hendrik Wijntjes‏‎
Geboren Hamersveld aan de Tolboom, gedoopt ‎19 okt 1789 Hamersveld DTB pag. 48 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Caat Klaese Wijntjes)