woman‎Geertruij "Geertje" Zwanenburg‏‎, dochter van Teunis Jansen van Swanenburg en Jannetje Hendriks Boerssen‏.
Ook bekend als: Geertruij Swanenburg, gedoopt ‎15 jul 1779 Hamersveld DTB pag. 41, overleden ‎26 apr 1853 Leusden in het huis aan de Zwarte steeg; akte 10‎, leeftijd ongeveer 73 jaar

Gehuwd ‎29 okt 1821 Leusden, leeftijd ongeveer 42 jaar akte 11 (23 jaar gehuwd) met:

manJoannes Theodorus Willemse "Jan" van den Hengel‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 58 jaar, zoon van Willem Cornelis van den Hengel en Catharina Barbara "Kaatje" Stegmuller‏.
Gedoopt ‎27 sep 1763 Eemnes DTB pag. 123 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Theodorus Verrijck), overleden ‎2 dec 1844 Leusden akte 20‎, leeftijd ongeveer 81 jaar. Beroepen: notaris (‎tussen 1803 en 1842 Leusden), secretaris van de gemeente Leusden, gadermeester (innen van gemeentelijke belastingen) van Asschat.

Deze persoon was getuige bij:
huwelijksgetuige: Arie Bouwman & Gertrudis "Gerritje" Geurtse, 1e huwelijk met: Maria Teunisse Kuijer, ‎2e huwelijk met: Geertruij "Geertje" Zwanenburg
Jan woonde in/of naast het gerechtshuis annex herberg "De Zwarte Steeg" in Hamersveld. Dit zou ook het huis Klijn Rosendaal kunnen zijn.
Op 25 juli 1834 kocht hij van de erven van Arie Jansen Wassing de boerderij annex gerechthuis "De Zwarte Steeg".

Bij het huwelijk van zoon Teunis in 1813 is hij 'keizerlijk notaris'.

Notaris Simon van Wisselingh akte datum 21 december 1803:
Verkoop vaste goederen uit nalatingschap wijlen Valentein Webber en Catharina Huupker in leven echtelieden. Hiervan koopt Jan van den Hengel een Huizinge, Hof en Hofstede met twee bergen en schuur en 13 à 14 morgen land gelegen te Soest strekkende van het Soester Hert tot aan de Wijksloot.
Ingezet door Cornelis van den Bremer op ƒ1425, verhoogt door Jan van den Hengel met ƒ10, dus koper ƒ1435.
Borgen Jan Smorenburg en Evert van Doorn.

Notaris Anthony Voskuijl akte datum 18 februari 1808:
Jan van den Hengel verkoopt aan Jan van Outersterp zijn vierde part in het erf de Bruine Haar gerecht Leusden ook het vierde part in de 4 morgen gelegen in de veldschoren. Pachter Teunis Gerritse koopsom f 1.375.

Notaris Anthony Voskuijl akte datum 25 april 1808:
Jan van den Hengel verkoopt aan Johan Mathias van Oven zijn halve aandeel in de 4 morgen tabaksland en schuur. Beiden hebben dat gekocht op 7 februari 1806 voor notaris van Wisseling van Abraham Herschel qq koopsom f 1.800

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief