woman‎Willemina Cornelisse Schothorst‏‎, dochter van Cornelis Jansz Schothorst en Maritje Janse van Hamersvelt‏.
Geboren Heetvelt, gedoopt ‎23 mrt 1705 Hamersveld DTB pag. 35 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Joanna Janse vicina), overleden ‎voor 1741‎, leeftijd ongeveer 36 jaar

Ondertrouwd ‎15 nov 1726 Leusden.
Gehuwd ‎6 dec 1726 Achterveld (ut), leeftijd ongeveer 21 jaar (maximaal 14 jaar gehuwd) met:

manCornelis Ariesz‏
Overleden ‎voor 1740

Cornelis Arijsz, weduwnaar van Maria Hendricks, wonende Snorrenhoef, en Willemijn Cornelis Schothorst, minderjarige jongedochter, wonende Hamersveld, met haar vader Cornelis Jansen Schothorst (Eemlandse Klappers deel 4 pagina 6)
Cornelius, wonende Hardefelt, en Wilhelmina, wonende Hamersveld (Eemlandse Klappers deel 4 pagina 6)

2e huwelijk

Ondertrouwd ‎5 feb 1740 Asschat.
Gehuwd ‎9 mrt 1740 Hamersveld, leeftijd ongeveer 34 jaar (maximaal 1 jaar gehuwd) met:

manAlexander Barten "Sander" van Zijl‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 25 jaar, zoon van Bart Sanders van Zijl en Annitje Claasse‏.
Geboren Stoutenburg op het Vliet, gedoopt ‎23 aug 1714 Hamersveld DTB pag. 84; avia infantis (religie: Rooms Katholiek), ‎1e huwelijk met: Willemina Cornelisse Schothorst, 2e huwelijk met: Jannetje Fransen Haan

Sander Barten van Zijl, meerderjarige jongeman, wonende Asschat, met zijn vader Bart Sandertse van Zijl, en Willemina Schothorst, weduwe Cornelis Ariense, wonende Asschat (Eemlandse Klappers deel 4 pagina 99)
Sander van Zielen en Willemijn Schothorst (Eemlandse Klappers deel 4 pagina 99)