woman‎Elizabeth Pishouwer‏‎, dochter van Jan Pishouwer en Hendje Louwen‏.
Ook bekend als: Piza, Pisa, Bisa, gedoopt ‎18 mrt 1799 Amersfoort kerk 't Zand (religie: Rooms-katholiek)
Bij haar huwelijk woonde zij in Hoogland.

Gehuwd ‎27 jan 1841 Hoogland, leeftijd ongeveer 41 jaar akte 2 (10 jaar gehuwd) met:

manJohannes Jansen "Jan" van Middelaar‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 45 jaar, zoon van Jan Gerritsen Kaas en Helena Jansen "Heijltje" van de Kerk‏.
Ook bekend als: Jan Gerritze, gedoopt ‎2 feb 1795 Amersfoort DTB pag. 41 (religie: RK) (doopgetuige: Hendrijn Evertse), overleden ‎2 apr 1851 Hoogland akte 9‎, leeftijd ongeveer 56 jaar. Beroep: landbouwer

Deze persoon was getuige bij:
huwelijksgetuige: Arie "Aard" Kaas & Rijkje "Rikje" Hartman, 1e huwelijk met: Jannetje Aartse Steenbeek, ‎2e huwelijk met: Elizabeth Pishouwer

In de huwelijksakte wordt verklaard dat Jan Piza en Jan Pishouwer dezelfde persoon zijn en dat bij de doop van Elizabeth abusievelijk Pishouwer is vermeld.
Kind:
woman‎Hendrika van Middelaar‏‎
Geboren ‎5 okt 1843 Hoogland akte 50, overleden ‎16 mei 1869 Snelrewaard akte 6, wonende te Vleuten‎, leeftijd 25 jaar. Beroep: dienstbode