man‎Pieter Evertse Tesselhoff‏‎, zoon van Evert Pieterse Tesselhoff en Trijntje van Scherpenseel‏.
Geboren ‎2 nov 1783 Soest, gedoopt ‎9 nov 1783 Soest DTB pag. 22 (religie: Nederduits Gereformeerd) (doopgetuige: Geertruijd van Scherpenzeel), overleden ‎6 jan 1838 Hoogland akte 1‎, leeftijd 54 jaar. Beroep: broodbakker, tapper (‎tussen 1820 en 1838 Hoogland)

Deze persoon was getuige bij:
geboorteaangifte: Cornelis Voskuilen.
overlijden aangifte: Anthonius Jacobus "Anthonie" Schutter.
huwelijksgetuige: Cornelis Hartman & Geertruida "Geertje" van 't Klooster, Jan Hartman & Wilmpje "Wilsje" Boon, Cornelis Dirkse Hartman & Antje Willemse Roelofsen, Teunis van den Hengel & Joanna Dirkse Hartman, Luijte Andries Kuyper & Grietje van Maanen
Hij was naast herbergier en bakker in het Rechthuis van Hoogland ook nog lid van de hervormde kerkraad en assessor (wethouder).
Het rechthuis is nog steeds café en gelegen aan de Hamseweg in Hoogland.

Gehuwd ‎31 mei 1822 Hoogland, leeftijd 38 jaar akte 8 (15 jaar gehuwd) met:

womanGerrebrig Louwerense van Ruijtenbeek‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 38 jaar, dochter van Louwerens "Woutersz" van Ruijtenbeek en Aaltje Grift‏.
Geboren ‎± 1784 Amersfoort, overleden ‎18 sep 1858 Hoogland akte 35‎, leeftijd ongeveer 74 jaar

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman ‎dec 2022, bladzijde: 90