man‎Hendrik Janse van de Coterlet‏‎
Geboren ‎voor 1730

Gehuwd ‎11 sep 1754 Hoogland, leeftijd minimaal 24 jaar met:

womanPetronella Gerritse "Peternel" Vonk‏
Geboren ‎tussen 1709 en 1739

Hendrik Janze en Peternel Gertze (Eemlandse Klappers deel 6 pagina 43)

man‎Jan van de Coterlet‏‎
Gedoopt ‎28 okt 1754 Hoogland DTB pag. 90 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Timmis)

womanWijmpje van de Coterlet‏
Geboren ‎± 1759 Hoogland, overleden ‎7 apr 1813 Hoogland‎, leeftijd ongeveer 54 jaar
Overlijden: akte 13

womanElisabeth Hendrikze "Lijsje" van de Coterlet‏
Geboren ‎± 1760 Hoogland, overleden ‎11 jan 1823 Soest akte 5‎, leeftijd ongeveer 63 jaar

Deze persoon was getuige bij:
huwelijksgetuige (religieus): Wilhelmus Dirkse "Willem" Zieltjes & Jannitje Willemse "Hanna" Hartman
ano 130
Wij President en Leden van Gemeente Bestuur van 't Hoogland Cum Suis declareren bij dezen, dat ingevalle Lijsje van de Coterlet, zijnde van de Roomsche Religie en geboren onder deze Gemeente, tegenwoordig wonende te Zoest, aldaar ofte elders 't eniger tijd tot onverhoopte Armoede mochte komen te geraken, wij deselve ten allen tijde wederom alhier zullen admitteren, en naar vermogen doen allimenteren.
Hoogland den 12e November 1800
In Kennisse van mij secr. J van de Coterlet

man‎Gerardus Schram‏‎
Gedoopt ‎24 jun 1763 Hoogland DTB pag. 5 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Catharina Schram)

womanMechtildis Hendrikse "Metje" van de Coterlet‏
Gedoopt ‎21 mei 1766 Hoogland DTB pag. 14 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Catharina Jansen Schram)

man‎Dirck Schram‏‎
Gedoopt ‎14 jul 1768 Hoogland DTB pag. 21 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gertje Gerrits)

woman‎Joanna Schram‏‎
Gedoopt ‎26 jan 1772 Hoogland DTB pag. 30 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Mechtildis Garrits)

man‎Jan Schram‏‎
Gedoopt ‎16 mei 1774 Hoogland DTB pag. 38 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Ida Gerrits)

manJan van de Coterlet‏
Ook bekend als: van der Coterlet, geboren ‎mei 1774 Hoogland, overleden ‎13 aug 1860 Hoogland akte 24‎, leeftijd 86 jaar, doodsoorzaak: ziekte 1). Beroep: landbouwer, secretaris der gemeente Hoogland, adjunct maire van de gemeente Hoogland

Deze persoon was getuige bij:
geboorteaangifte: Gerbrand "Gerbert" Hartman.
overlijden aangifte: Hendrik Schothorst, Wilsje Voskuilen.
huwelijksgetuige: Evert Willemse Kaas & Rijkje Dirkse "Rikje" Hartman, Willem Methorst & Johanna van Goudoever, Johan Wilhelm "Willem" Eggenkamp & Elisabeth "Lijsje" van de Fijnegeer

1) bron: Historische Kring Hoogland. - Bewaarsman, extra tekst: januari 1999