man‎Jacob Aardze Hilhorst‏‎, zoon van Aart Wouterse Hilhorst en Wilhelmina Janse "Willemijn" Smorenburg‏.
Gedoopt ‎10 feb 1765 Soest DTB pag. 45 (doopgetuige: Wijmbje Evertse Damen), overleden ‎15 nov 1841 Soest akte 47‎, leeftijd ongeveer 76 jaar. Beroep: kleermaker

Ondertrouwd ‎25 jan 1800 Soest.
Gehuwd ‎16 feb 1800 Soest, leeftijd ongeveer 35 jaar DTB pag. 89-93
Gehuwd (religieus) ‎16 feb 1800 Soest DTB pag. 127 (22 jaar gehuwd) met:

womanElisabeth Hendrikze "Lijsje" van de Coterlet‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 40 jaar, dochter van Hendrik Janse van de Coterlet en Petronella Gerritse "Peternel" Vonk‏.
Geboren ‎± 1760 Hoogland, overleden ‎11 jan 1823 Soest akte 5‎, leeftijd ongeveer 63 jaar

Deze persoon was getuige bij:
huwelijksgetuige (religieus): Wilhelmus Dirkse "Willem" Zieltjes & Jannitje Willemse "Hanna" Hartman
ano 130
Wij President en Leden van Gemeente Bestuur van 't Hoogland Cum Suis declareren bij dezen, dat ingevalle Lijsje van de Coterlet, zijnde van de Roomsche Religie en geboren onder deze Gemeente, tegenwoordig wonende te Zoest, aldaar ofte elders 't eniger tijd tot onverhoopte Armoede mochte komen te geraken, wij deselve ten allen tijde wederom alhier zullen admitteren, en naar vermogen doen allimenteren.
Hoogland den 12e November 1800
In Kennisse van mij secr. J van de Coterlet

Jacob Aardze Hilhorst, meerderjarige jongeman, geboren en wonende te Soest, en Lijsje van de Coterlet, meerderjarige jongedochter, geboren te Hoogland, wonende te Amersfoort, met haar ouders Hendrik Janze van de Coterlet en Peternel Gerritsz, met attestatie van Amersfoort
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 36

Inwonerslijst Soest 1813: nummer 148
Jacob Hilhorst, 47 jaar, geb. Soest, rk, kleermaker
Lijsje van de Coterlet, 53 jaar, geb. Hoogland, rk
Gerard Winkelhuijze, 36 jaar, geb. Barneveld, knecht, rk
Jan van de Kolf, 30 jaar, geb. Genderen, knecht, rk
Aaltje de Ruijter, 6 jaar, geb. Soest, wordt bij bovengenoemden opgebragt.