man‎Jacob Isaaken Stalenhoef‏‎, zoon van Isaac Jacobse en Maria Gijsbertse "Marretje" Bouter‏.
Ook bekend als: Jacob IJsakse van Stalenhoef, Jacob Isaakse, geboren Soest in het Korte eind, gedoopt ‎3 dec 1725 Soest DTB pag. 78 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Hendrijntje, dochter van Jan Artz en Peetertie Hendriks), overleden ‎26 aug 1799 Soest DTB pag. 155‎, leeftijd ongeveer 73 jaar. Beroep: boer
Hij huurt een stuk maatland groot omtrent twee dammaten van de Rooms-katholieke armen.
De andere helft wordt gehuurd door Peter Mets, waarbij ze elk jaar ruilen van voorste en achterste helft.
Dit land is gelegen onder de gerechte van Soest in de achtermaten, tegenover het erf "Hogerhorst".
Dit is beschreven op 13 oktober 1774 bij openbaar notaris Wilhelmus Gualteres van Veerssen.

Ondertrouwd ‎23 mei 1749 Soest.
Gehuwd ‎aug 1749 Soest, leeftijd ongeveer 23 jaar DTB pag. 123 (49 of 50 jaar gehuwd) met:

womanAnnetje Wouterse "Antje" Hilhorst‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 26 jaar, dochter van Wouter Aartsen Hilhorst en Antje Meijnse Hilhorst‏.
Ook bekend als: Annitie Huijbertse, geboren Soest in de Hoge Birkt, gedoopt ‎22 apr 1723 Soest DTB pag. 56 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Teunissie, dochter van Mens Eeverse en Annitie Gerbrans)

Jacob Isakse van Stalenhoef, jongeman, wonende te Soest, met zijn moeder Maria Gijsberts en behoudvader Gerrit Kok, en Antje Wouters Hilhorst, meerderjarige dochte, wonende te Soest

Huwelijksvoorwaarden d.d. 23 mei 1749, notaris A. van Veerssen te Amersfoort.

manIsaac "Isaac Jacobse" Stalenhoef‏
Gedoopt ‎24 mrt 1750 Soest DTB pag. 15 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Gijsberts), overleden ‎20 nov 1780 Eemnes‎, leeftijd ongeveer 30 jaar 1), begraven ‎25 nov 1780 Eemnes Buitendijks 1)

manWouter Jacobse Stalenhoef‏
Ook bekend als: Wouterus Isacce, gedoopt ‎8 jul 1752 Soest DTB pag. 20 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Gijsberts), begraven ‎16 dec 1807 Eemnes Buitendijks DTB pag. 174
Bij zijn begrafenis wordt gereformeerd als religie vermeld.
Hij heeft in de gemeenteraad van Eemnes gezeten in de periode vanaf 1898 tot zijn overlijden (bron Historische Kring Eemnes 1990 nr. 1).

woman‎Anna Stalenhoef‏‎
Ook bekend als: Anna Isacce, gedoopt ‎14 jul 1754 Soest DTB pag. 25 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gerarda Henderix)

manRichardus Jacobse "Rijk" Stalenhoef‏
Ook bekend als: Richardus Isacse, Rijck Jacobse Staalehoeff, gedoopt ‎6 apr 1756 Soest DTB pag. 30 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Gijsberts), overleden ‎25 sep 1829 Soest akte 44‎, leeftijd ongeveer 73 jaar. Beroep: landbouwer
Hij was lid van de gemeenteraad van Soest in 1822.

Na zijn overlijden doet zijn weduwe aangifte voor de 'Memorie van Successie'.
Tot zijn bezittingen behoort een 'boerewoning en bergen en een schure' gelegen onder Soest.
Elf bunders bouwland en zes bunders weiland gelegen als boven.
Zeven bunder hooiland en een daghuurderswoning gelegen als boven en nog weiland te Bunschoten.

womanMaria Jacobse Stalenhoef‏
Ook bekend als: Maria Jacobs, Maria Isacse, gedoopt ‎8 apr 1758 Soest DTB pag. 34 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Maria Gijsberts), begraven ‎12 dec 1782 Eemnes DTB pag. 166

manAard Jacobse Stalenhoef‏
Ook bekend als: Arnoldus Isacce, gedoopt ‎28 mrt 1760 Soest DTB pag. 39 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Sijmina Aerts)