man‎Wilhelmus van Dashorst‏‎, zoon van Johannes van Dashorst en Anna van Gladbach‏.
Ook bekend als: Wilhelmus Dassert, overleden ‎voor 1810

Ondertrouwd ‎9 nov 1734 Amersfoort.
Gehuwd ‎23 nov 1734 Amersfoort (maximaal 76 jaar gehuwd) met:

womanGertrudis Antonia "Getrude" Scheerder‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 21 jaar, dochter van Mattheus Scheerder en Geertruijda "Geertruid" van Romen‏.
Ook bekend als: Gertrudis Scheerders, Geertruijda Anthonia Scheerder, Scheirders, gedoopt ‎9 jul 1713 Amersfoort DTB pag. 8; parochie Kromme Elleboog (religie: RK) (doopgetuige: Elisabetha van Roomen), overleden ‎4 jan 1810 Amersfoort‎, leeftijd ongeveer 96 jaar, begraven ‎8 jan 1810 Amersfoort DTB pag. 77

Wilhelmus van Dashorst, jongeman, met consent van zijn behoudvader Jan Claassen van Swol en zijn moeder Anna van Gladbach, voorheen weduwe van Johannes van Dashorst, en Geertruijd Anthonia Scheerder, jongedochter, geassisteerd door haar moeder Geertruijd van Roomen, weduwe van Mattheus Scheerder
Bron: Eemlandse Klappers deel 26 pagina 59
manJohannes Matthias van Dashorst‏
Ook bekend als: Joannes Matthias Dassert, gedoopt ‎26 feb 1736 Amersfoort DTB pag. 64; parochie 't Zand (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Elizabetha Maria Scheerder)

woman‎Gertrudis van Dashorst‏‎
Gedoopt ‎13 aug 1737 Amersfoort DTB pag. 67; parochie 't Zand (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Gert Scheerders)

woman‎Anna van Dashorst‏‎
Ook bekend als: Anna Maria , gedoopt ‎22 feb 1740 Amersfoort DTB pag. 71; parochie 't Zand (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Elizabetha Maria Scheerders), begraven ‎17 sep 1801 Soest DTB pag. 156
Gezien het aantal vermeldingen in de DTB boeken van Soest zal zij bij haar broer wel een functie als religieuze gehad hebben.

man‎Matthaeus Antonius van Dashorst‏‎
Gedoopt ‎7 dec 1741 Amersfoort DTB pag. 74; parochie 't Zand (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Willemina Scheerders)

woman‎Antonia Clara van Dashorst‏‎
Gedoopt ‎18 sep 1743 Amersfoort DTB pag. 78; parochie 't Zand (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Elizabeth Maria Scheerders)

man‎Mattheus Joannes van Dashorst‏‎
Ook bekend als: Johannes, gedoopt ‎26 jun 1748 Amersfoort DTB pag. 87; parochie 't Zand (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Joanna Scheerder), overleden ‎7 jul 1826 Soest akte 33
‎, leeftijd ongeveer 78 jaar. Beroep: pastoor (Soest)
Inwonerslijst Soest 1813:
Matheus Johannes van Dashorst, 65 jaar, geb. Amersfoort, rk, R.C. pastoor
Jacobus Zoon, 29 jaar, geb. Laren, rk, cappellaan
Joanna van Crimpen, 23 jaar, geb. Raalt, rk
Engelina van de Grindt, 53 jaar, geb. Leusden, rk, dienstmeid

Na zijn overlijden vindt er op 31 januari 1827 een verkoping plaats van zijn onroerende goederen.
Hij bezat te Hoevelaken grond aan den straatweg en te Amersfoort een herenhuis met pakhuis aan de Lange straat en twee woningen onder een dak in de Muurhuizen.
Nader in te zien bij notaris H. A. Vlieckz te Amersfoort.

man‎Franciscus van Dashorst‏‎
Gedoopt ‎23 aug 1752 Amersfoort DTB pag. 96; parochie 't Zand
(religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Joanna Scheerder)

1) bron: Archief Eemland, extra tekst: recordnummer 3296