woman‎Rijkje Meijnse Hilhorst‏‎, dochter van Meijns Evertsz Hilhorst en Anna Gerbrands "Annetje" van 't Klooster‏.
Geboren ‎± 1700, overleden ‎vermoedelijk 16 nov 1752‎, leeftijd ongeveer 52 jaar

Ondertrouwd ‎9 jun 1724 Soest.
Gehuwd ‎25 jun 1724 Soest, leeftijd ongeveer 24 jaar DTB pag. 75 (ongeveer 28 jaar gehuwd) met:

manJacob Theunisse van Logtesteijn‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 29 jaar, zoon van Teunis Jacobse Vaak en Jannetje Hendrikse van Klaarwater‏.
Ook bekend als: Jacob Theuniz van Lochtestijn, Jacob Faak, geboren ‎± 1695, begraven ‎3 dec 1793 Soest DTB pag. 154. Beroep: landbouwer
Jacob was schepen, buurmeester en heemraad te Soest.

Soest werd door de veepest getroffen, onder andere in de jaren 1769 en 1772.
In de "lijste van 't gestorvene rundvee onder de Gerechte van Soest in den jaare 1769" zijn 42 boeren genoemd.
Jacob was de veehouder met het op een na grootste aantal runderen, hij had 21 stuks vee boven de drie jaren.
Jacob verliest 14 dieren.
Op dezelfde lijst heeft zijn jongste zoon Wouter op een andere boerderij de grootste veestapel.
Bron: Joop Piekema, in "Piekema's plaatje", gepubliceerd in "Signalen", blad voor medewerkers gemeente Soest, maart 2001

Jacob Theunissen van Logtesteijn, meerderjarige jongeman, wonende te Soest, en Rijkje Meijnsse Hilhorst, wonende te Soest, met haar vader Meijns Evertse Hilhorst.
N.B. De vader van de bruidegom wordt Theunis Jacobse Vaak genoemd.
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 61

Zij woonden en werkten op Jonkerhofstede, nu Lange Brinkweg 56 in Soest.
man‎Teunis van Logtesteijn‏‎
Ook bekend als: Teunis Faak, geboren Soest in het Lange eind, gedoopt ‎19 jan 1726 Soest DTB pag. 79 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Teunisie dochter van Mensch Eevers en Antie Gerbreght), overleden ‎voor 1728‎

man‎Cnelis van Logtesteijn‏‎
Ook bekend als: Cnelis Faak, geboren Soest in het Lang end, gedoopt ‎28 feb 1727 Soest DTB pag. 85 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Utie Mens zuster), overleden ‎voor 1729‎

manAnthonij Jacobse van Logtensteijn‏
Ook bekend als: Teunis Faak, geboren Soest in het Lange eind, gedoopt ‎17 apr 1728 Soest DTB pag. 91 (doopgetuige: Teunisie Hendrik), begraven ‎28 mrt 1799 Soest. Beroep: boer
Notaris Cornelis Suijck akte datum 13 mei 1791:
Bij het vaststellen van de huwelijksvoorwaarden van zoon Wilhelmus Antonisjes van Logtensteijn, werd hij als vader innocent (onnozel) en absent vermeld.

man‎Cnelis van Logtesteijn‏‎
Ook bekend als: Cnelis Faak, geboren Soest in het Langh end, gedoopt ‎22 apr 1729 Soest DTB pag. 95 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Teunisie Eeverse zuster van Rickie)

manWouter Jacobse van Logtesteijn‏
Ook bekend als: Wouter Faak, geboren Soest in het Lange eind, gedoopt ‎24 jan 1733 Soest DTB pag. 97 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Teunisie dochter van Mens Eevers en Annetie Gerbrant), begraven ‎10 dec 1780 Soest DTB pag. 152
Soest werd door de veepest getroffen onder andere in de jaren 1769 en 1772.
Wouter was de veehouder met het grootste aantal runderen, hij had 24 stuks vee boven de drie jaren en verliest 14 dieren.
Aangezien Wouters vader ook op dezelfde lijst voorkomt is hij op een andere boerderij veehouder.

1) bron: Historie Leusden - Notariƫel archief