man‎Reijer Janse Calckoven‏‎

ook genaamd Kalkbrander en Snellenberg.

Gehuwd ‎9 apr 1687 (minimaal 22 jaar gehuwd) met:

womanGrietje Peters Dorresteijn‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 23 jaar, dochter van Peter Thonisz Dorresteijn en Annetje Gerrits Hilhorst‏.
Geboren ‎± 1664, overleden ‎na 1709‎
Een lijftocht wordt geregistreerd op 28 november 1687 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1686 deel 2)
Grietje is samen met haar man Reijer gildelid in 1696.
Grietje koopt, als weduwe, van Reinier van Estvelt drie morgen weiland van de Brink tot agter aan de Weerden, blijkens koopcedulle, 14 juni 1707 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1144 deel 24 fol. 157 vs / 158 vs)
Grietje ontvangt samen met Kornelis Stevenszen Bouwer in ter Eem de helft van 5 morgen weiland van de Brink tot in de rivier de Eem, door opdracht van haar zwager Thonis Jansen Kalkbrander. Zij bezat reeds een vierde part en Kornelis drie vierde part van de wederhelft, 14 februari 1709 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1144 deel 24 fol. 203 / 204)
Na het overlijden van Peter Reijerse Kalkoven is Barbara Peters, de zuster van zijn moeder, erfgename. Tot mede-erfgenamen 'ten opsigte' van de goederen van zijn voor-overleden vader Reijer Janse Kalkoven en zijn voor-overleden moeder Grietje Peters Dorresteijn worden genoemd:
Cornelis, Reijer en Geertruij Janse, minderjarige kinderen van Jan Cornelis Bouer en Aaltje Rijksen, alsmede Evert en Grietje Peters Hagen, minderjarige kinderen van Peter Evertse Hagen en Beatrijs Cornelisz Bouer; 16 januari 1739 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1704 deel 5 acte 2)