man‎Peter Thonisz Dorresteijn‏‎, zoon van Thonis Loochsz en Barbara Cors Meijnse Hilhorst‏.
Geboren ‎± 1620, overleden ‎voor 12 feb 1667‎
Peter wordt erkend bij het huwelijk van zijn ouders.
Hij wordt genoemd als "oud-buijrmeester" van Soest.
Blijkens de boedelscheiding na het overlijden van Peter en zijn broer Cors zijn de mombers over de kinderen van Peter en Annetje:
- Loogh Gerrit Dorresteijn en
- Dirck Reijersen, neven en naaste vrunden in den bloede,
- Gerrit Gerritse Hilhorst en
- Hendrick Segertse Schouten als oomen, mitsgaders
- Jan Jansen den Ouden als neven van moederszijde.
Bron: Rijksarchief Utrecht RA nr. 1686 deel 10 blz. 16.

Loogh Gerritse Dorresteijn is een neef.
Gerrit Gerritse Hilhorst is een broer van Annetje.
Hendrick Segertse Schouten is vermoedelijk de zoon van Seger Janse Schouten en Neeltje Meijnse Hilhorst.
Jan Jansen den Ouden is mogelijk de zoon van Johan Coster en Petertje Roeters Schade, zuster van Annetjes moeder.
Dirk Reijerse (Schae) is een zoon van Oda Cors Meijnsdr. Hilhorst, de zuster van Barbara, moeder van Peter en Cors.
Bron: Werkgroep Eemland
Overlijden: RAU RA nr. 1144 deel 20 fol. 28

Ondertrouwd ‎17 jan 1663 Soest.
Gehuwd ‎2 feb 1663 Soest, leeftijd ongeveer 43 jaar (maximaal 4 jaar gehuwd) met:

womanAnnetje Gerrits Hilhorst‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 23 jaar, dochter van Gerrit Gerritsz Hilhorst en Grietje Roeters Schae‏.
Geboren ‎± 1640
Anna Gerritse Hilhorst, weduwe van Peter Thonisz Dorresteijn, oud-buurmeester, verkoopt aan Cornelis Moyart, burger van Amersfoort "seekere huijsinge en hof daar St. Joris heeft uitgehangen, gelegen aan het voetpad, hebbende op de hoeck van 't steechgen, genaampt de Teut aan 't lange eijndt"; 29 oktober 1669.

Peter Thonisz Dorresteijn, jongeman, oud-buijrmeester van Soest, wonende te Soest, en Annitgen Gerrits Hilhorst, jongedochter, wonende te Soest
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 21

womanGrietje Peters Dorresteijn‏
Geboren ‎± 1664, overleden ‎na 1709‎
Een lijftocht wordt geregistreerd op 28 november 1687 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1686 deel 2)
Grietje is samen met haar man Reijer gildelid in 1696.
Grietje koopt, als weduwe, van Reinier van Estvelt drie morgen weiland van de Brink tot agter aan de Weerden, blijkens koopcedulle, 14 juni 1707 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1144 deel 24 fol. 157 vs / 158 vs)
Grietje ontvangt samen met Kornelis Stevenszen Bouwer in ter Eem de helft van 5 morgen weiland van de Brink tot in de rivier de Eem, door opdracht van haar zwager Thonis Jansen Kalkbrander. Zij bezat reeds een vierde part en Kornelis drie vierde part van de wederhelft, 14 februari 1709 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1144 deel 24 fol. 203 / 204)
Na het overlijden van Peter Reijerse Kalkoven is Barbara Peters, de zuster van zijn moeder, erfgename. Tot mede-erfgenamen 'ten opsigte' van de goederen van zijn voor-overleden vader Reijer Janse Kalkoven en zijn voor-overleden moeder Grietje Peters Dorresteijn worden genoemd:
Cornelis, Reijer en Geertruij Janse, minderjarige kinderen van Jan Cornelis Bouer en Aaltje Rijksen, alsmede Evert en Grietje Peters Hagen, minderjarige kinderen van Peter Evertse Hagen en Beatrijs Cornelisz Bouer; 16 januari 1739 (bron: Werkgroep Eemland - Rijksarchief Utrecht - Rechterlijk Archief nr. 1704 deel 5 acte 2)

womanBarbara Peterse Dorrestein‏
Geboren ‎± 1665, overleden ‎na jun 1739‎