man‎Jacobus Daniëls‏‎
Geboren Veenendaal, overleden ‎voor 1813
Aan de Armenmeesters van Soest
Geagtte Vrienden.
Vermits Jacob Daniels ons gezegt heeft thans tot uwent woonagtig te zijn, en dat gij reeds een en andermaal een acte van indemniteit van hem hadt gevorderd en wel ander bedreiging van hem indien hij dezelve niet spoedig bekwam, te zullen doen delogeeren heb ik, daar wij thaans geen ziegel bij de hand hadden, beslooten, vl. tot beider geregtstelling voorloopig te verzeckeren, dat wij gemelde daniels zoo spoedig moogelijk van een behoorlijke acte zullen voorzien.
Waarmeede ik naar hertelijke groeten met achting verblijven
Geachte vrienden, V E S W en vriend W.G. Klaarenbeek R.C.P. & pastoor.
Aan de Nieuwe weg onder Renswoude den 25 july 1803

Gehuwd met:

womanChristina van Haaff‏
Overleden ‎voor nov 1803

2e huwelijk
man‎Jacobus Daniëls‏‎

Ondertrouwd ‎5 nov 1803 Soest.
Gehuwd ‎20 nov 1803 Soest (maximaal 10 jaar gehuwd) met:

womanMaria van der Heijden‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 25 jaar, dochter van Arie van der Heijden en Wendela Kamphuijsen‏.
Gedoopt ‎5 apr 1778 Soest DTB pag. 20 (religie: Nederduits-gereformeerd) (doopgetuige: Cornelia van Gunster huisvrouw Aard Pillegrom). Beroep: naaister
Wij Schout en Schepenen van Soest declareren bij deze dat bij aldien Maria ter Hijden, dogter van Arien van der Hijden en Lena Kamphuizen echtelieden oud ruim zes en veertig en een half jaar geboren onder dezen Gerechte en zijnde van de Hervormde Godsdienst, welke zich van hier naar elders met de woon staat te begeven, te eeniger tijd tot armoede mogt geraken Dezelve door de Diaconie van de hervormde Gemeente alhier, als daar onder parochierende en behorende, zal worden onderhouden en gealimenteerd in conformite van de ordonnantie door de Heeren Staten deze provincie op den 5e augustus 1777 geemaneerd. Actum Soest den 12e november 1804.
Ter ordonn; van dezelve C: Suyck, secretaris.

Jacobus Daniels, weduwnaar van Christina van Haaff, RK, geboren te Veenendaal, en Maria van der Rijden, meerderjarige jongedochter, gereformeerd, geboren en wonende te Soest, met haar vader Arien van der Rijden (Eemlandse Klappers deel 14 pagina 17)

Inwonerslijst Soest 1813:
Maria van der Hijde, weduwe van Jacobus Daniels, 35 jaar, geb. Soest, ger, naaister
Jannetje Daniels, 7 jaar, geb. Soest
Dirkje van Reems, 60 jaar, geb. Putte, daghuurster
Leentje Pellegrom, 60 jaar, geb. Baarn

Ondertrouw: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 17
Huwelijk: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 17
womanJannetje Daniëls‏
Geboren ‎4 mei 1805 Soest, gedoopt ‎26 mei 1805 Soest DTB pag. 34 (religie: gereformeerd) (doopgetuige: Moeder), overleden ‎18 nov 1886 Nieuwkoop wijk A nr. 72; akte 69‎, leeftijd 81 jaar

woman‎Ortje Daniël‏‎
Geboren ‎± 1819, overleden ‎22 sep 1832 Vleuten‎, leeftijd ongeveer 13 jaar