man‎Joannes Jansen "Jan" Schouten‏‎, zoon van Jan Aartsen Schouten en Henderijntje Peterse Kok‏.
Gedoopt ‎2 sep 1765 Soest DTB pag. 46 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Grietje Schouten), overleden ‎12 sep 1839 Soest akte 40‎, leeftijd ongeveer 74 jaar

Ondertrouwd ‎26 dec 1806 Soest.
Gehuwd ‎13 jan 1807 Soest, leeftijd ongeveer 41 jaar (18 jaar gehuwd) met:

womanElisabeth Harmse ter Hoeve‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 40 jaar, dochter van Joannes Hermanus Terhoeven en Theodora Hemmers‏.
Gedoopt ‎24 feb 1766 Sonsbeck [DEU] (doopgetuige: Hermanus Pinders en Helena Leygraeff), overleden ‎22 mei 1825 Soest akte 25‎, leeftijd ongeveer 59 jaar
Extractus ex Libro Baptimali Parochialis Ecclesia ad S: Mariam Magdalenam Sonsbeex in Ducata Clivia, nune vero in Cantone Xantensi.
Anno 1766 die 24 ta Februarie Baptixata est Elisabeth, filia Joannes Hermanni Terhoeven a Theodora Hemmers, legitimorum Conjugum assistentibus Patrinis Hermanno Pinders et Helena Leygraeff.
In sidem et pro concordantia cum registro ecclesia no ....prasentes expedivi Sonsbeex hae 22da Decembris 1806 Jean Henri van Bernem, pastor.

Jan Janse Schouten, meerderjarige jongeman, geboren en wonende te Soest, en Elisabeth ter Hoefve, meerderjarige jongedochter, geboren te Sonsbeek, wonende te Soest.
Bron: Eemlandse Klappers deel 14 pagina 82

Inwonerslijst Soest 1813:
Jan Schouten, 48 jaar, geb. Soest, rk, daghuurder
Elisabeth ter Hoeve, 46 jaar, geb. Sonsbeek, rk
Elisabet ter Hoeve, 14 jaar, geb. Eemnes, rk, wordt door de bovengenoemden opgevoed (vermoedelijk de dochter van de broer)