man‎Jan Janse Stael‏‎, zoon van Jan Janse Faak (of Stael) en Metie Jans‏.
Ook bekend als: Jan Jansz Vaak, geboren ‎± 1670, overleden ‎1728 Soest‎, leeftijd ongeveer 58 jaar. Beroep: kastelein
Notaris Johan Harderwijk akte datum 14 november 1721;
Huurcontract van ‘t Erf Graswijk Soest. Verhuurders Johannes van Veersen Anthzn en Jan van Veersen Diemerszn. Huurders Gerritje Aarts en Jan Janse Vaak. 3 jaren a f 200.

Notaris Johan Harderwijk datum akte 26 januari 1725;
Verhuur van ‘t Erf Graswijk (Soest de Birkt) door Johannes van Veersen anthz. en Jan v Veersen Diemisz aan Jan Jansen Vaak. 6 jaren.

Notaris Steven van Brinkensteijn datum akte 4 juni 1728;
In verband met overlijden van Jan Jansen Vaak, wonende in de Hooge Birkt. In de akte boedelscheiding genoemd en ondertekend mede door Meyns Everts Hilhorst.

Gehuwd ‎± 1695, leeftijd ongeveer 25 jaar met:

womanJannetje Evers Hilhorst‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 32 jaar, dochter van Evert Meijnse Hilhorst en Anthonisgen Thonisse Dorresteijn‏.
Geboren ‎± 1663, overleden ‎voor 1721‎
Kind:
man‎Antonius Janse Staal‏‎
Gedoopt ‎10 sep 1701 Soest DTB pag. 25 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Petronella Eliae)

2e huwelijk
man‎Jan Janse Stael‏‎, zoon van Jan Janse Faak (of Stael) en Metie Jans‏.

Ondertrouwd ‎11 apr 1721 Soest.
Gehuwd ‎27 apr 1721 Soest, leeftijd ongeveer 51 jaar (6 of 7 jaar gehuwd) met:

womanAnna Janse Loght‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 26 jaar, dochter van Jan Peeters Lught (Loght) en Jannigie Hendriks van der Steen‏.
Geboren ‎± 1695
Kind:
manTeunis Janse Staal‏
Ook bekend als: Vaak, geboren Engendaal, gedoopt ‎20 aug 1726 Soest DTB pag. 81 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Anna Jans Peeters d'auwe)

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief