woman‎Jannetje Evers Hilhorst‏‎, dochter van Evert Meijnse Hilhorst en Anthonisgen Thonisse Dorresteijn‏.
Geboren ‎± 1663, overleden ‎voor 1721‎

Gehuwd ‎± 1695, leeftijd ongeveer 32 jaar met:

manJan Janse Stael‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 25 jaar, zoon van Jan Janse Faak (of Stael) en Metie Jans‏.
Ook bekend als: Jan Jansz Vaak, geboren ‎± 1670, overleden ‎1728 Soest‎, leeftijd ongeveer 58 jaar. Beroep: kastelein, ‎1e huwelijk met: Jannetje Evers Hilhorst, 2e huwelijk met: Anna Janse Loght
Notaris Johan Harderwijk akte datum 14 november 1721;
Huurcontract van ‘t Erf Graswijk Soest. Verhuurders Johannes van Veersen Anthzn en Jan van Veersen Diemerszn. Huurders Gerritje Aarts en Jan Janse Vaak. 3 jaren a f 200.

Notaris Johan Harderwijk datum akte 26 januari 1725;
Verhuur van ‘t Erf Graswijk (Soest de Birkt) door Johannes van Veersen anthz. en Jan v Veersen Diemisz aan Jan Jansen Vaak. 6 jaren.

Notaris Steven van Brinkensteijn datum akte 4 juni 1728;
In verband met overlijden van Jan Jansen Vaak, wonende in de Hooge Birkt. In de akte boedelscheiding genoemd en ondertekend mede door Meyns Everts Hilhorst.
Kind:
man‎Antonius Janse Staal‏‎
Gedoopt ‎10 sep 1701 Soest DTB pag. 25 (religie: Rooms Katholiek) (doopgetuige: Petronella Eliae)

1) bron: Historie Leusden - Notariëel archief