man‎Jan Willemse van Ebbenhorst‏‎, zoon van Willem Cornelisz "Wilm" (Ebbenhorst) en Lijsbet "Lijbe" Wulpherts‏.
Geboren ‎± 1710 Maarn, overleden ‎voor 1753‎
Geboorte: Eijkelenburg

Ondertrouwd ‎9 nov 1736 Leusden.
Gehuwd ‎23 nov 1736 Leusden, leeftijd ongeveer 26 jaar
Gehuwd (religieus) ‎25 nov 1736 Hamersveld (religie: Rooms Katholiek) (maximaal 17 jaar gehuwd) met:

womanAdriana Peeterse van Ruijtenbeek‏, leeftijd bij huwelijk ongeveer 26 jaar, dochter van Peter Hendriksz en Stijntje Geurtse‏.
Ook bekend als: Adriana Peters, geboren ‎± 1710 Leusden, ‎1e huwelijk met: Jan Willemse van Ebbenhorst, 2e huwelijk met: Gerrit Hendrikse Dorrestein

Op versoek van Jan Willemse Ebbenhorst en Ariaentje Peters echtelieden, hebben Schout en geregte van Maren en Maasbergen, wel willen consenterden dat de voorn echtelieden onder den geregtes van Soest, Baaren, off Elders gaan woonen, met belofte nogtans dat indien de voorn. echtelieden in armoede mogte komen te vervallen (dat God genadelijk verhoede) ofte andersints genegentheijt mogte hebben om onder onses Gergten wederom te woonen wij ten allen tijden de voorn echtelieden in onses gerigte weder sullen innemen.
Actum den 22e septemb. 1700 en veertig
Ter ord.tie als boven W Lagerweij secrts. 1740

Bron: Eemlandse Klappers deel 4 pagina 21
manHendrik Janze Ebbenhorst‏